خبرهای داغ:
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان:

گزارش‌سازی رسانه‌های بیگانه نشانه تاثیرگذاری صحبت‌هایم بود

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تکذیب گزارش رسانه‌های بیگانه در خصوص وضعیت پوشش زنان ایرانی پس از انقلاب اسلامی گفت: این گزارش تقطیع شده نشان از تأثیرگذاری مثبت صبحت‌هایم در آن مناظره بوده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۵۱۳
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، یکی از رسانه‌های بیگانه (رادیو فردا)گزارشی از مناظره  پوشش بانوان ایرانی پس از انقلاب اسلامی که هفته گذشته در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، منتشر کرد که در آن اطلاعاتی مغایر با صحبت‌های معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان ارائه شده است.

در این گزارش سعی شده بخش‌های مختلف مناظره تقطیع و در کنار هم قرار گیرد تا مفاهیم مورد نظر نگارنده و رسانه مربوطه را منتقل کند.

فرشته روح‌افزا معاون فرهنگی اجتماعی زنان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، ضمن تکذیب گزارش‌سازی این رسانه از نشست عنوان شده، گفت:‌انتشار این گزارش در رسانه‌های بیگانه نشان از تأثیرگذاری مثبت صبحت‌هایش دانست.

وی بحث مطرح شده درباره کاهش سن دوستی میان دختران و پسران ایرانی را تکذیب کرد و ابراز داشت: من چنین ادعایی نکرده‌ام.

روح افزا با بیان اینکه در این جلسه آمارهایی در مورد سقط جنین از سوی پروانه سلحشوری نماینده مجلس مطرح شد تا از این طریق «افزایش سن قانونی ازدواج» را مثبت جلوه دهند گفت: من در تکمیل حرف ایشان گفتم میزان بالای سقط جنین که گفته شد آمار ۴۵ هزارتایی را دارد، نشانی از فضای نامناسب فرهنگی ایجاد شده در کشور است و می‌تواند مربوط به دختران فراری‌هم باشد.

وی افزود: به عقیده من فضای نامناسب فرهنگی کشور که به دلیل عملکرد ضعیف دولت و نبود نظارت بر آثار تولیدی ایجاد شده است.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان با تاکید بر اینکه هیچکدام از نهادهای مسئول درباره پوشش و حجاب عملکرد درستی نداشته‌اند گفت: با این وجود جوانان ما نسبت به دین و مظاهر دینداری همچون حجاب پایبندند.

روح‌افزا خاطرنشان کرد: فیلم و صوت این جلسه موجود است و من خوشحالم که این رسانه‌ها با وجود مستندات موجود عصبانی شده و دست به خبرسازی زده‌اند.

در گزارش مذکور به نقل از معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان آمده است: با توجه به پایین‌ آمدن سن «تن‌فروشی» و افزایش «سقط جنین غیرقانونی» و «مظاهر جنسی» در ایران، مخالفت با ازدواج کودکان در کشور درست نیست.

همچنین عنوان شده است: آمار تعداد فرار دختران بین ۱۳ تا ۱۵ ساله در ایران «موجود است، اما بهتر است اعلام نشود»./فارس

ارسال نظرات
آخرین اخبار