خبرهای داغ:
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به اجلاس سراسری نماز گفت: باید تمام زندگی ما روح نماز داشته و در مجموع فضای نظام باید فضای نماز باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۹۴
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۴
 
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما در خطبه های عبادی-سیاسی نماز جمعه این هفته کرمانشاه ضمن دعوت همگان به تقوی و پرهیزگاری اظهار داشت: یکی از عنایاتی که خداوند تبارک و تعالی به همه مومنین دارد این است که به آنها شرح صدر داده است.

وی تصریح کرد: این از عنایات الهی است که به مومنین شرح صدر داده که در مقابل سختی ها و مشکلات مقاومت و ایستادگی می کنند و این خلاف غیرمومنین است و غیر مومنین خلاف مومنان سنگدل بوده و قساوت قلب دارند.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: اینکه غیرمومنین سنگدل بوده و قساوت قلب دارند و پذیرا نبوده و حق را قبول نکرده و واقعیات را قبول نمی کنند، به این دلیل است که خداوند به آنها شرح صدر نداده است.

وی خاطرنشان کرد: شرح صدر یک سرمایه است که از وحی، فرقان، رسول خدا، فرمایشات رسول خدا و کتاب آسمانی استفاده می کند.

آیت الله علما تاکید کرد: کسانی که در سایه لطف الهی هستند، مورد عنایت، مورد شرح صدر، مورد توجه تزکیه و مورد توفیقات قرار می‌گیرند.

وی در خصوص اینکه چه کسانی شرح صدر دارند نیز گفت: کسی که شرح صدر دارد چون پیامبران و امامان و امام(ره) در مقابل ظلم می ایستند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی که شرح صدر دارد، با خدا در تماس است و پذیرش دارد، خداوند به آنها عنایت دارد و این خلاف کسانی است که سنگدل هستند.

وی تصریح و خاطر نشان کرد: افرادی که سنگدل بوده، قساوت قلب دارند و پذیرا نیستند موعظه نمی‌پذیرند، لذا اگر انسان چنین باشد و شرح صدر نداشته باشد، رشد نمی کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه گفت: اینها با مسئله هدایت که بالاترین مسئله انسان است و بالاترین مسئله کتابهای آسمانی چون تورات و انجیل و قرآن و...است ارتباط دارد و این کتابهای آسمانی آمده اند ما را تربیت کنند.

تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می‌دهد

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: کسی شرح صدر ندارد، بشارت پیغمبر و رسول را قبول نمی کند و اگر قبول نکند ترقی نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فرمایشات امیرالمومنین علی(ع) گفت: به فرموده ایشان خداوند تبارک و تعالی اعمال را قبول نمی کند، مگر اینکه رفتار و اعمال و کردار ما بنابر تقوای الهی باشد.

آیت الله علما، اعمال و رفتار افراد را وابسته به تقوا و اخلاص دانست و گفت: امیرالمومنین علی(ع) همه ما را در خطبه های خود به تقوا و اخلاص دعوت می کند.

وی تصریح کرد: تقوا و اخلاص به زندگی ما معنا می دهد و اعمال و رفتار ۷۰ ساله ما به تقوا و اخلاص معنا پیدا می کند.

امام جمعه کرمانشاه در ادامه سخنانش اشاره ای به مناسبت های هفته نیز داشت و گفت: ۱۶ آذر روز دانشجو است و امام(ره) در این زمینه می فرمایند «کلید سعادت یک کشور به دست معلم و دانشجو است».

دانشجویان و معلمان تضمین کننده سعادت کشور خواهند بود

وی تصریح کرد: بنابه فرمایش امام (ره) اگر دو قشر معلم و دانشجو درست به وظایفشان عمل کند، تا ظهور امام زمان(عج)، سعادت این کشور تضمین است.

آیت الله علما ادامه داد: امام (ره) در کلام دیگر می فرماید «دانشجوها ذخایر این مملکت هستند» و لذا این اساتید دانشگاه و معلمین بزرگوار آموزش و پرورش بدانند که ذخایر کشور هستند.

وی با اشاره به سخرانی امام (ره) در سال ۴۲ و مسجد اعظم قم گفت: آینده کشور به دست دانشجویان و دانشگاهیان است.

خطیب جمعه کرمانشاه به دیگر مناسبت های هفته اشاره کرد و گفت: ۱۸ آذر رحلت آیت الله گلپایگانی است و ایشان بیش از ۷۰ سال تدریس کرد و بیش از حدود ۴۰ سال مرجعیت داشت و خدمات زیادی در موسسات قرآنی در لندن و خیلی از کشورها و حتی خود قم داشت.

وی افزود: ایشان مردی علمی و شخصیتی فداکار و انقلابی بود و این مرد کهن پشت سر امام (ره) حرکت می کرد و در پاریس اعلامیه ایشان را پخش می کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت:  ۱۸ آذر همچنین معرفی رژیم بعث عراق به عنوان آغازگر جنگ است و همچنین این ایام مصادف با شهادت شهید کشوری خلبان هوا نیروز است.

وی افزود: هوانیروز چه در زمان جنگ و چه پس از جنگ و چه در زلزله سرپلذهاب انصافا در خدمت تشکیلات، مسئولین و مردم قرار گرفتند.

آیت الله علما اشاره ای به ۲۰ آذر نیز داشت و گفت: این روز مصادف با شهادت شهید محراب آیت الله دستغیب است که امام (ره) در اطلاعیه اشان از ایشان اسم برد و ایشان انسانی عارف مسلک و مرد بسیار بزرگ و انقلابی بودند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص دانشجویان و جنبش دانشجویی داشت و گفت: ایشان می فرمایند که دانشجو  باید ضداستکبار، سلطه، ضد استبداد و عدالت خواه باشد.

دانشجویان باید طوری در دانشگاه تربیت شوند که ضداستبداد، استکبار و سلطه باشند

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: این استبدادها و سلطه ها را ۴۰ سال قبل به سر ما آورده بودند و دانشجو باید طوری در سر کلاس ها تربیت شوند که ضد استکبار، ضد استبداد و ضد سلطه بار آیند و به این حرفها معنا دهد و این حرفها را تفسیر کند.

وی اشاره ای به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار شد و پیام رهبری به این اجلاس داشت و گفت: ایشان در پیامشان فرمودند که نماز با خشوع و حضور باعث جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء می‌بخشد.

آیت الله علما  با بیان اینکه رفتار و زبانمان باید روح نماز داشته باشد، گفت: دولت و ملت نیز باید اینگونه باشند و کارمان، رفتار، اعمالمان، مدیریت، ریاست و برخوردمان باید روح نماز داشته باشد.

وی تصریح کرد: ما باید چه در عمل و چه در گفتار باید به مصداق شعر شاعر گرانقدر باباطاهر که می گوید «خوشا آنانان که دائم در نمازند»، دائم در نماز باشیم و رفتار و اعمال و مدیریت ها خداپسندانه باشد.

ترویج نماز در جامعه اسلامی زمینه‌ساز تعالی فرهنگ و اندیشه دینی است

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه، ترویج نماز جزو وظایف حکومت اسلامی است، گفت: رسول خدا(ص) در آن دستورالعملی که به نماینده اش در یمن می دهد، در مورد نماز تذکر داده است و فرموده اند که به مردم نماز یاد بده و از مردم مطالبه نماز کند.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری می فرمایند باید در همه مدارس نماز منعطف شود چون کارساز است. لذا می فرماید، ترویج نماز در جامعه اسلامی زمینه ساز تعالی فرهنگ و اندیشه دینی است.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: ما باید بچه هایمان را با نماز تربیت کنیم و فضا را باید فضای نماز کنیم، فضای ادارات باید فضای نماز باشد و فضای نظام باید فضای نماز باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه افزود: این نماز فرهنگ، انقلاب و اسلام را می سازد و در واقع نماز ستون دین است، لذا باید به نماز اهمیت داد کما اینکه مقام معظم رهبری در پیامشان به نماز اهمیت تام و تمام دادند.

 
ارسال نظرات