آزمون دوره تربیت داور تجوید قرآن کریم با حضور 30 شرکت کننده در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۸۶
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری، گفت: با توجه به نیاز جامعه قرآنی این استان به داشتن نیروی انسانی توانمندی در عرصه‌های مختلف قرآنی به ویژه داوری قرآن کریم از سال گذشته اقدام به برگزاری دوره‌های تربیت داور قرآن کریم کرده است.

 محسن تقی‌پور، با اشاره به برگزاری دوره‌های «تربیت داور قرآنی» در این استان گفت: «دوره تربیت داور تجوید» برای نخستین بار در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

تقی پور با بیان اینکه در« دوره تربیت داور تجوید» ۳۰ نفر از مربیان، قاریان و فعالان قرآنی استان حضور داشتند، افزود: سید‌محسن موسوی‌بلده، پیشکسوت و داور بین‌المللی مسابقات قرآن مدرس این دوره دو روزه بود.

وی با اشاره به اینکه کارگاه‌های پیش دوره این طرح اسفندماه سال گذشته برگزار شده بود، اظهار کرد: آزمون دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن در رشته تجوید روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه جاری در سالن اجتماعات اداره امور قرآنی استان برگزار شد

تقی پورافزود: آزمون تربیت داور تجوید در دو بخش کتبی و شفاهی برگزار شد که در بخش کتبی افراد به سؤالاتی از کتاب حلیه القرآن سطح 2(تألیف موسوی‌بلده)،‌ آئین‌نامه داوری مسابقات قرآن کریم(بخش تجوید) پاسخ دادند و در بخش شفاهی نیز 5 تلاوت (3 تلاوت تحقیق و 2تلاوت ترتیل) پخش شدکه شرکت کنندگان، تلاوت‌ها را داوری کرده و ریزنمرات و اشکالات هر تلاوت را یادداشت نموند.

وی در پایان گفت: به افرادی که موفق به کسب حدنصاب لازم در این آزمون شوند گواهی داور عمومی مسابقات قرآن کریم در رشته تجوید از سوی دارالقرآن الکریم کشور اهدا می‌شود.

ارسال نظرات