دانشجویان حق طلب در زمینه های دشمن شناسی پیشگام باشند/ فسادستیزی و مطالبه عدالت با جنبش دانشجویی محقق می شود

حجه الاسلام قلیپور با تاکید بر مطالبه‌گری و حق‌طلبی قشر دانشجوی جامعه تصریح کرد: دانشجویان با حرکت در مسیر حق و حق‌مداری در تمام زمینه‌های دشمن‌شناسی پیش‌گام باشند.
کد خبر: ۹۰۸۷۴۰۴
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمداسماعیل قلی‌پور در خطبه‌های نمازجمعه بابلسر با اشاره به فرا رسیدن ۱۶ آذر و فلسفه نامگذاری آن به روز دانشجو، یاد و خاطره شهدای دانشجوی مازندران و شهدای حادثه ۱۶ آذر ماه ۱۳۳۲ را گرامیداشت و اظهار کرد: اعتراض و ندای حق‌طلبانه دانشجویان و فریاد استکبارستیزی و ضداستعماری آنان پس از سفر نیکسون به ایران و کشتار آنها توسط رژیم پهلوی در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سبب شد تا این روز را به" روز دانشجو "نامگذاری کنند.
وی با تاکید بر مطالبه‌گری و حق‌طلبی قشر دانشجوی جامعه تصریح کرد: دانشجویان با حرکت در مسیر حق و حق‌مداری در تمام زمینه‌های دشمن‌شناسی پیش‌گام باشند.

خطیب جمعه شهرستان بابلسر با بیان اینکه دانشجو در کنار تحصیل و تهذیب باید به مباحث سیاسی تسلط داشته و خود یک تحلیلگر سیاسی باشد، خاطر نشان کرد: دانشجویان قشر آگاه و جهت‌دهنده جامعه هستند و باید باآگاهی کامل نسبت به اتفاقات و حوادث داخلی و خارجی، و زمان‌شناسی به موقع و به هنگام، اعلام موضع کرده و فریاد حق‌طلبی، عدالت‌خواهی و ضداستکباری را سر بدهد.

وی با اشاره به اینکه دانشجویان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب دارند، آگاه‌سازی جامعه، فسادستیزی و مطالبه‌عدالت، میدان‌داری در جنبش نرم‌افزاری و کمک به تحقق تمدن اسلامی را از مهم‌ترین رسالت‌های جنبش دانشجویی دانست و یادآور شد: دانشجویان باید با بررسی‌های درست چشم‌اندازهای جدیدی را پیش روی جامعه ترسیم کنند.
قلی‌پور با اشاره به ویژگی‌های دانشجوی تراز انقلاب، اظهار کرد: دانشجویان عزیز باید در قالب جنبش‌های دانشجویی، با افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی؛ دینی و تاریخی و همچنین مطالعه اسلام و زوایای مختلف تاریخ انقلاب اسلامی و مولفه‌های پیشرفت نظام، در فراگیرسازی گفتمان انقلابی‌گری نقش‌آفرینی کنند.


وی با بیان اینکه دانشجویان نقش مهمی در پیشبرد اهداف نظام و انقلاب دارند، افزود: دانشجو عنوان قشر نخبه و آگاه جامعه لازم است به رسالت اجتماعی خود عمل کرده و برای رفع چالش‌ها و معضلات موجود، راه حل‌هایی منطقی و تاثیرگذار را برای بهبود شرایط روز کشور به مسؤولان و متولیان ارائه دهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها