خطیب جمعه ساوه در ادامه به تصویب مجدد لایحه CFT در مجلس اشاره کرد و گفت : به نمایندگان مجلس هشدار می‌دهیم اولاً هر کار خلاف امنیت ملی و خلاف شرع تاوان سختی دارد ثانیاً تجربه برجام برای شما کافی نبود.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۸۷
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از ساوه؛  حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان ساوه عنوان کرد: در شرایط کنونی کشور همه ما به وضعیت سخت معیشتی و احیانا برخی فسادها و رانت خواری ها اعتراض داریم، اما سیاه نمایی از این وضعیت و القای ناامیدی به آینده نظام در هر جناح و گرایشی که باشد نادرست و خلاف است.

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حسینی تصریح کرد: به کوری چشم دشمنان ملت ما با اتحاد و برادری پشت سر رهبر معظم انقلاب ایستاده و از دولت و مسئولین انقلابی هم برای پیشبرد اهداف مقدس نظام اسلامی حمایت می‌کنیم. ولی دولت های آمریکا و انگلیس از نگاه ما دولت های منفوری هستند و صدای مرگ بر آمریکا نشانه این نفرت ماست .
خطیب جمعه ساوه در ادامه به تصویب مجدد لایحه CFT در مجلس اشاره کرد و گفت : به نمایندگان مجلس هشدار می‌دهیم اولاً هر کار خلاف امنیت ملی و خلاف شرع تاوان سختی دارد ثانیاً تجربه برجام برای شما کافی نبود. مگر آمریکایی ها به تعهدات قبلی خود عمل کردند که حالا به بهانه شفافیت مالی و گشایش اقتصادی مجددا تن به تعهدات بی حاصل بدهید .
امام جمعه ساوه در ادامه برخی مسائل شهرستانی اشاره کرد و گفت: از استاندار فهیم و پرتلاش استان مرکزی می‌خواهیم طوری عمل و نظارت و حمایت انجام دهید که آموزش و پرورش و دستگاه تعلیم و تربیت جولانگاه سیاسی چپ و راست یا مبارزات در رقابت و فعالیت های انتخاباتی نشود .
وی ادامه داد:  اداره اوقاف و امور خیریه در تسطیح قبور مراعات حرمت و اموات را بکند و موجب نارضایتی مردم خوب و متدین شهرستان ساوه نشود و با صاحبان و بستگان  آن قبور همراهی و مشورت کنند .
حجت الاسلام حسینی همچنین گفت: در بودجه سال آینده فکری به حال وعده های انتخاباتی و طرح‌های ضروری مردم از جمله جاده های روستایی، آب شرب شهرستان و اصلاح ساختار های صنعتی و کشاورزی بشود .
خطیب جمعه ساوه در ادامه به فرارسیدن ۱۶ آذر روز دانشجو به آغاز حرکت ضد استکباری و ضد استعماری جنبش دانشجویی اشاره کرد و گفت: ۱۶ آذر نمادی  از بیداری دانشجویان برای حمایت از استقلال سیاسی کشور و پرچمی بلند برای مبارزه با استبداد و نشانی برای تحقیر استعمار ۱۶ آذر و معرف جنبش دانشجویی ضد سلطه آمریکایی به شمار رفته و نشانی برای تحقیر استعمار است .
وی ادامه داد: برخی مسئولین به دنبال این بودند که دانشجویان سیاسی نباشند و میگفتند کار سیاسی نکنید اما رهبر معظم انقلاب فرمودند خدا لعنت کند کسانی را که می خواهند دانشگاه را غیر سیاسی کنند و امام راحل نیز کلید سعادت مملکت را به دست معلمان و دانشجویان می‌دانستند .
وی با تقدیر از برگزاری مناظرات دانشجویی و جلسات پرسش و پاسخ و مطالبات دانشجویی در شهرستان ساوه با رعایت ادب و متانت افزود: به مسئولین به خاطر طفره رفتن از میدان دادن به این جلسات و یا هراس از حضور و پاسخگویی به نسل بیدار دانشجو تذکر می‌دهیم. به دانشجویان و ‌جنبش دانشجویی مبنی بر داشتن تحلیل سیاسی و اعلام موضع به هنگام توصیه می‌کنیم تا جلودار جامعه و پیشاهنگ باشند و پرچمداری گفتمان انقلابی گری، پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی انقلاب و فساد ستیزی و همگرایی به‌جای حزب گرایی را مدنظر قرار دهند .
امام جمعه ساوه همچنین با اشاره به فرارسیدن ۱۸ آذر سالگرد اشغال سرزمین فلسطین در جنگ جهانی اول توسط نیروهای انگلیسی گفت: انتفاضه مردم ستمدیده فلسطین با رهنمودهای حضرت امام در سال ۱۹۸۷ آغاز شد و باعث عقب نشینی رژیم صهیونیستی از ایده نیل تا فرات به ایده دیوار حائل  شد و پس از آن با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب گفتمان مقاومت آغاز شد که به شکست پی در پی رژیم صهیونیستی و پیروزی جبهه مقاومت در لبنان و فلسطین و غزه و یمن و سوریه انجامید .
حجت‌الاسلام حسینی همچنین به فرارسیدن ۱۹ آذر همزمان با سالروز تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشر در سال ۱۹۴۸ نیز اشاره کرد و افزود: پاسداشت بشر و به رسمیت شناختن حقوق بشر بسیار مهم است. اما مهمتر از آن انگیزه این حمایت ها و شعارها و ثانیاً مراعات آن در عمل است. کلیات و اصول کلی حقوق بشر اعم از حق حیات، کرامت انسانی، حق تعلیم و تربیت و آزادی عقیده به معنای نفی تحمیل عقیده، تاکید بر حق تعیین سرنوشت و نفی استبداد است که از آموزه‌های دینی است .

 انتهای پیام/

ارسال نظرات