معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان
معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان گفت: مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود شخصی سیر تکاملی و رشد خودش را عقب بی افتد غفلت است و بهترین عامل برای تقرب و رشد توجه است یعنی کارهای روزمرۀ شخص باعث غفلتش نشود.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۷۲
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی مهدوی معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان در کارگاه مهدویت که به همت بسیج طلاب مدرسه علمیه بنت الرسول (س) شهرستان الشتر برگزار شد در بین طلاب این مدرسه علمیه اظهار داشت: مهم‌ترین عاملی که باعث می‌شود شخصی سیر تکاملی و رشد خودش را عقب بی افتد غفلت است و بهترین عامل برای تقرب و رشد توجه است یعنی کارهای روزمرۀ شخص باعث غفلتش نشود.

 

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) خاطرنشان کرد: روایتی از پیامبر اکرم (ص) منقول است که فرمودند: «قلب‌ها سه نوع‌اند، اول؛ قلبی که مشغول و وابسته به دنیا است، دوم؛ قلبی که مشغول به تنعمات اخروی است، سوم؛ قلبی که وابسته به مولا است. اما آن قلبی که وابسته به دنیا است همیشه دچار سختی و گرفتاری است و آن قلبی که وابسته به تنعمات اخروی است به درجات و مراتب بالایی می‌رسد و قلبی که دل‌بسته به مولا است هم دنیا، هم آخرت و هم خدا را دارد.

 

مهدوی با توجه به شناخت امام زمان (عج) عنوان کرد: از شرایطی که واجب است یک محب امام بداند شناخت امام زمان (عج) است و منظور از شناخت امام اول؛ شناخت ظاهری امام زمان (عج)، دوم؛ شناخت باطنی و نسبت به جایگاه امام زمان (عج) در عالم هستی و سوم؛ شناخت تکالیف ما نسبت به امام زمان (عج) است.

 

وی بابیان سخن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد انتظار افزود: صبر و منتظر نشستن به معنای حرکت نکردن نیست بلکه مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) می‌فرمایند: انتظار فرج یعنی کمربسته بودن، آماده بودن خود را از همه جهت برای آن هدفی که امام زمان (علیه الصّلاة و السّلام) برای آن هدف قیام خواهد کرد، آماده کردن آن انقلاب بزرگ تاریخی برای آن هدف انجام خواهد گرفت و او عبارت از ایجاد عدل و داد، زندگی انسانی، زندگی الهی، عبودیت خدا؛ این معنای انتظار فرج است.

 

معاون تعلیم و تربیت سپاه حضرت ابوالفضل (ع) استان لرستان با اشاره به بخش دیگری از سخن مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در مورد انتظار بیان کرد: انتظار دست قاهر قدرتمند الهىِ ملکوتی است که باید بیاید و با کمک همین انسان‌ها سیطره‌ی ظلم را از بین ببرد و حق را غالب کند و عدل را در زندگی مردم حاکم کند و انسان‌ها را بنده‌ی واقعی خدا بکند. باید برای این کار آماده بود، تشکیل نظام جمهوری اسلامی یکی از مقدمات این حرکت عظیم تاریخی است. هر اقدامی در جهت استقرار عدالت، یک‌قدم به سمت آن هدف والاست. انتظار معنایش این است.

 

وی با اشاره به تکلیف طلاب برای ظهور گفت: تکلیف طلاب برای ظهور اول؛ تلاش برای ایجاد شرایط در بعد فردی و دوم؛ بسترسازی مناسب برای تحقق شرایط در جامعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات