امام جمعه تربت حیدریه:

آیت الله مروج تربتی در توسعه علوم دینی و تقویت حوزه‌های علمیه نقش بسزایی داشت

امام جمعه تربت حیدریه گفت: آیت الله رجبعلی مروج تربتی علاه بر آنکه از مقام شامخ علمی زیادی برخوردار می‌باشد، در توسعه علوم دینی و تقویت بنیان‌های علمی حوزه علمیه این شهر نقش بسزایی داشته است.
کد خبر: ۹۰۸۷۳۱۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت الاسلام محمدرضا عصمتی روز گذشته در آیین نکوداشت ابوالشهید آیت الله رجبعلی مروج تربتی افزود: ایشان فرزندی را تقدیم نظام اسلامی کردند که در دوران دفاع مقدس با اهدای جان خود از مرز‌های میهن اسلامی دفاع کرده است.

وی در معرفی این عالم ربانی گفت: آیت الله رجبعلی مروج تربتی فرزند ملا محمد در مرداد سال ۱۲۸۵ شمسی در روستای چخماق بخش زاوه شهرستان تربت حیدریه متولد شد و برای کسب علم و دانش از زادگاه خود خارج و به شهر‌های تربت حیدریه، مشهد و نجف اشرف مهاجرت و در سال ۱۳۲۰ با دختر مرحوم آیت الله العظمی شیخ عبدالحسین رشتی از مراجع عالی قدر نجف ازدواج کرد.

عصمتی افزود: او به مدت ۲۴ سال در حوزة علمیة نجف مشغول به تحصیل شد و از محضر درس آیات عظامی مانند آیت الله آقا ضیائ عراقی، آیت الله میرزا محمد حسین نائینی، آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله سید محسن حکیم، آیت الله سید عبدالله شیرازی و آیت الله شیخ عبدالحسین رشتی و برخی از مراجع آن زمان استفاده علمی کرده و به درجة اجتهاد رسید.

وی همچنین گفت: آیت الله مروج در سال ۱۳۳۳ به تقاضای مردم تربت حیدریه و به توصیه آیت الله سید یونس اردبیلی به تربت حیدریه آمدند و سال‌ها به تدریس سطح عالی (رسائل و کفایه) و ترویج علوم و فقه اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مشغول و طلاب فراوانی را پرورش دادند و همواره شهرت به تقوی، ساده زیستی، نظم امر، دقت در بیت المال و طهارت نفس داشتند.

عصمتی افزود: ایشان همچنین ۱۶ سال امامت جماعت مسجد شیخ یوسفعلی شهرستان تربت حیدریه را بر عهده داشت و از مبارزان مجاهد و پیشگامان مبارزه با رژیم طاغوتی بوده و نقش قابل توجهی در مبارزات انقلابی مردم در زمان رژیم طاغوتی داشت و در سال ۱۳۴۹ شمسی نیز دعوت حق را لبیک گفت و در صحن عتیق حرم امام رضا (ع) به خاک سپرده شد.

عبدالرسول مروج تربتی فرزند این عالم جلیل القدر در دوران دفاع مقدس در دفاع از میهن اسلامی به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار