رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ساری با اشاره به روز جهانی معلولان گفت: از سوی این سازمان دوره‌های آموزشی و تفریحی ویژه معلولان مرکز مازندران اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۸۴
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران ، مصطفی نیک نفش امروز در نشست کمیسیون فرهنگی شورای شهر با سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری اظهار داشت: محور برنامه‌های فرهنگی سال 98 براساس آموزش سبک زندگی فردی و اجتماعی طراحی شده است.

وی با بیان اینکه فرهنگ راه و روش در زندگی مطرح می‌شود، افزود: فرهنگ‌سازی تغییر الگوی رفتاری و یا بوجود آمدن سبک رفتاری جدید است و لازم است در این مسیر آموزش صحیح صورت تا خرده فرهنگ‌ها در جایگاه ارزشی قرار نگیرند.

نیک نقش با اشاره به مسئولیت  دو ماه در این سازمان، دغدغه اصلی را پرهیز از موازی‌کاری در فعالیت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری با ادارات و نهادها اعلام کرد و گفت: اگر اعضای شورا دغدغه شهروندان در امور فرهنگی را دارند باید در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها اصولی اندیشیده شود.

وی شکل‌دهی سازمان جدیدالتاسیس را سخت و دشوار اعلام و بر مدیریت ظرفیت‌های فرهنگی و ورزشی شهرداری تحت مدیریت سازمان تاکید کرد و گفت: برای سرفصل‌های درآمدی سازمان باید زیر ساخت‌ها تامین و فراهم شود.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری با بیان اینکه اگر چالش‌ها را تبدیل به فرصت کنیم قطعا شهروندان به قوانین تمکین می‌کنند، افزود: با رعایت قوانین شهری، شهروندان اخلاق مدار می‌شوند و این سرمایه برای شهرداری است.

وی گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری در احیای حقوق شهروندی، توجه به سلامت و کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط عمومی و معنوی و احیای فرهنگ بومی و آیینی و حفظ مسائل ارزی و مذهبی برگزار می‌شود.

نیک نقش فعالیت فرهنگی شهرداری ساری را اجرای برنامه‌های مختلف نوروزی، مشارکت در برگزاری یادواره‌های شهدا، همایش مجمع خیران مدرسه‌ساز، نمایشگاه‌های خیریه، مشارکت در جشنواره لیلم، جشن بزرگ غدیر، برنامه شب‌های سکوت و اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در ماه مبارک رمضان، جشنواره 20 در 20 فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی تفریحی ویژه اوقات فراغت تابستان و بسیاری از برنامه دیگر برشمرد.

وی خدمات آموزشی در حوزه اجتماعی را خدمات مشاروه ای و خدمات آموزشی سلامت روان و سلامت جسم، آموزش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، کارگاه‌های آموزشی دوره‌های کارآفرینی و اشتغال، خدمات آموزشی در حوزه کودکان، خانواده، سالمندان، گردشگری، علمی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تفریحی ویژه معلولان و افراد با نیاز ویژه  اعلام کرد.

نیک نقش فعالیت‌های ورزشی را ارتقای سلامت، تحرک آفرینی و شادابی شهروندان مطرح کرد و افزود: برگزاری 49 دوره مسابقه ورزشی، برگزاری ورزش صبحگاهی و ورزش بوستان‌ها، ورزش کودک و خانواده، اردوهای جنلگی، ساحلی، برگزاری مسابقات تنیس روی میز، فوتبال چمنی، والیبال، گل کوچیک، فیستوال اسکواش، ورزش زورخانه ای از جمله عملکرد حوزه ورزشی شهرداری ساری است.

کوروش یوسفی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر ساری نیز گفت: حقوق شهروندی نقش بی بدیلی در افزایش سرمایه فرهنگی اجتماعی ایفا می‌کند و راه بسیار طولانی تا تبدیل شدن منشور حقوق شهروندی به مطالبه و گفتمان عمومی در جامعه در پیش است.

وی گفت: به سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری پیشنهاد می‌شود، محور برنامه‌های فرهنگی سال 98 را بر اساس آموزش سبک زندگی فردی و اجتماعی صورت دهد.

خبرگزاری تسنیم مازندران

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها