فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه: فرهنگ بسیج که دریایی از روحیه حماسی است برخواسته از فرهنگ عاشورایی می‌باشد؛ بسیج ادعا نیست، بسیج یک ادبیات است که باید در تمامی رفتار‌های بسیجی ظاهر شود.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۷۱
|
۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

فرهنگ بسیج دریایی از روحیه حماسی است/ بسیج برخواسته از فرهنگ عاشورا/ بسیج ادعا نیست،ادبیات است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سردار رحیم نوعی اقدم در نشست دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که به همت مرکز هم‌اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاه و بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: انسان مومن و مخلصی که روحیه حماسی و انقلابی نداشته باشد، علم و پرچم ندارد اما اگر روحیه حماسی را دارا باشد، ادبیاتش را از فرهنگ عاشورا گرفته است و پرچمدار هیهات من الذله است که یقیناً وجودش جبهه‌ای در دفاع از اسلام و دین تشکیل خواهد داد.

وی افزود: فرهنگ بسیج که دریایی از روحیه حماسی است برخواسته از فرهنگ عاشورایی می‌باشد؛ انسان مومن و مخلص که روحیه حماسی نداشته باشد، عین قرآنی بر طاقچه است که هیچ وقت باز نکنیم و از محتوایش استفاده نکنیم، بسیج ادعا نیست، بسیج یک ادبیات است که باید در تمامی رفتارهای بسیجی ظاهر شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه با اشاره به اینکه بسیج یک فرهنگ و ادبیات است که نشانه‌اش چفیه و شال و سربند نیست، بیان داشت: نشانه هر بسیجی اخلاص و تقوا و ولایت پذیری و اخلاق است و افتخار بنده این است که قبل از آنکه سردار باشم، بسیجی هستم که اگر بسیجی نبودم، سرداری‌ام ارزشی نداشت.

وی تصریح کرد: اخلاق و تواضع از دیگر مشخصه‌های یک بسیجی مومن است، اخلاق بهترین زبان بین‌المللی است، بنده بعد از 6 سال هنوز توان صحبت عربی را ندارم اما با بیش از 11 هزار فرمانده در ارتباط هستم که ولایت پذیری و همراهی بی‌نظیری دارند؛ اگر می‌خواهید بدانید که آن‌ها چگونه همراه شده‌اند تا سرشان را بدهند؟ باید بگویم اخلاق و صداقت، بین المللی‌ترین زبانی است که نیاز به ترجمه ندارد و شاکله این ارتباط عمیق را تشکیل داده است.

سردار نوعی اقدم به این مسئله که خدا پاسخ اخلاص و تقوا را با نصرت در شرایط سخت می‌دهد اشاره کرد و گفت: نتیجه توکل، توسل، ولایت‌پذیری و ایمان، یاری خداوند است و تمامی این صفات در ادبیات و فرهنگ بسیج جمع شده‌اند.

فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه با اشاره به اینکه ما امروز در چهل سالگی انقلاب هستیم و باید نگاهی به دستاوردهای عظیم آن داشته باشیم، تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران به فرماندهی ولایت، مرجعیت و مردم ایران شکل گرفته است و به فضل الهی با وجود تمامی نابرابری‌ها، نامردی‌ها‌، تکنولوژی‌ها، اشراف اطلاعاتی، ثروت، تزویر و زور ما توانسته‌ایم بر دشمن غلبه کنیم.

فرهنگ بسیج دریایی از روحیه حماسی است/ بسیج برخواسته از فرهنگ عاشورا/ بسیج ادعا نیست،ادبیات است

رزمنده سرافراز 8 سال دفاع مقدس گفت: دنیا می‌خواست انقلاب اسلامی ایران پیروز نشود اما ملت ایران با توکل بر خدا خواست و پیروز شد؛ در 8 سال دفاع مقدس تمام دنیا بسیج شدند که بر تمامیت عرضی و نظام و ملت ما نفوذ و غلبه کنند اما ملت ایران اجازه نفوذ نداد.

سردار نوعی اقدم، افزود:یکی از بزرگترین و آخرین دستاوردهای ما نیز جبهه مقاومت و دفاع در برابر تکفیریون و مستکبرین بود که در طی 7 سال همه دیدند که ایران و جامعه اسلامی مقابل تمامی خودخواهی‌های دشمنان ایستاد و آن‌ها را با عزت شکست داد و در یک کلام می‌گویم هر آنچه ما می‌خواستیم در این 40 سال شد و هر آنچه دشمن می‌خواست، نشد.

وی اظهار کرد: در روزهای پیروزی انقلاب اسلامی، اسرائیل شعار از نیل تا فرات را سر داد اما امام راحل(ره) خاکریز محکمی به نام حزب الله را در برابر و چندقدمی آن‌ها برپا کرد تا همان جا مقابله کند؛ امروز ما افتخار داریم که حزب الله را شکل داده‌ایم و این نعمتی برای تمامی جوامع اسلامی می‌باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی و مردم یاری حضرت ابوالفضل (ع) در سوریه در ادامه گفت: همه دنیا گفتند اسد به لحاظ امنیتی سکته‌ای کرده است که درمان ندارد و باید برود اما رهبر مقتدر انقلاب اسلامی فرمودند؛ آمریکا غلط می‌کند، کارشناسان اشتباه هم می‌کنند، اسد باید بماند و اسد ماند.

سردار نوعی اقدم گفت: امروز در روز دانشجو که سالروز شهادت دانشجویان عزیز ما در برابر زیاده خواهی‌های آمریکا و سالروز مطالبه‌گری دانشجویی است، بزرگترین تکلیف ما دفاع از قهرمانی‌های ایران و ایرانی می‌باشد، ایرانی که حالا دنیا آن را با شجاعت، عزت، افتخار، قهرمانی، ایثار و شرف می‌شناسد.

وی افزود: مسئولان ما نیز در شرایط کنونی باید شعار وحدت و خدمت تحت امر ولایت را دنبال کنند و تابلوهای اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی را جمع کنند که دیگر برای مردم نان و آب نمی‌شود؛ میزان برای ما خدمت است نه تابلوهای مختلفی که در همه آن‌ها در زمان خود به مردم و نظام ضربه زده‌اند.

ارسال نظرات