65 سال از ۱۶ آذری که هرساله، یادش را گرامی می داریم می گذرد سوال این است که مگر چه اتفاقی رخ داده که ما نمی توانیم آن را از یاد ببریم و یا نباید از یاد ببریم ؟
کد خبر: ۹۰۸۷۱۶۱
|
۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵
به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، احمد ملاشاهی در یادداشتی نوشت، 65سال از ۱۶ آذری که هرساله، یادش را گرامی می‌داریم می‌گذرد سوال این است که مگر چه اتفاقی رخ داده که ما نمی‌توانیم آن را از یاد ببریم و یا نباید از یاد ببریم؟

ماجرا برمی گردد به کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ سندی که ثابت می‌کند دشمنی آمریکا با ملت ایران به چهل سال انقلاب اسلامی محدود نمی‌شود بلکه قبل از ان هم رابطه ما از جنس گرگ و میش بوده است از جنس برد و باخت یک طرفه بوده است.

۴ ماه بعد از کودتای ۲۸ مرداد طراحان کودتا درحال بازگشت به ایران بودند. کاردار انگلیس در ۱۴ آذر به دنبال تجدید رابطه با ایران در تدارک سفر به تهران بود. اعتراضات این روز دانشجویان چنان گسترده بود که حتی به بیرون دانشگاه هم کشیده شد.

دو روز بعد یعنی در ۱۶ آذر ۱۳۳۲ قرار شد معاون ریس جمهور وقت امریکا به دانشگاه تهران بیاید تا پس از دخالت کشورش در امور ایران و راه اندازی یک کودتا، دکترای افتخاری در رشته حقوق از دانشگاه برتر ایران بگیرد. حقوق ملت ایران قبل انقلاب اینگونه محترم شمرده می‌شد. در محیط علمی به اعتراض دانشجویان باگلوله پاسخ داده شد.

۱۶ آذر، روز استعمار ستیزی نخبگان و دانشگاهیان ایران است گرامیداست شهدای ۱۶ آذر برای این است که جای جلاد و شهید عوض نشود.

این خاطره‌ی ۶۵ ساله از این جهت مهم است که مبادا گرگی که خون ملت ما را در شیشه کرده با لباس میش دوباره نفوذ کند و خود را مدافع ایران جا زند، جلادی که تبرش را با گردن تاریخ مردم ما تیز کرده دایه‌ی مهربان‌تر از مادر نشود.

امروز همان دشمن جنگ اقتصادی را بر ملت ما تحمیل کرده است در این شرایط، دانشگاه‌ها چشم امید جامعه ما هستند. مسولان باید بدانند تنها با اتکا به نخبگان علمی داخل و حمایت از تولیدات دانش بنیان این جنگ به پایان می‌رسد.

باید مراقب احساسی کردن فضای دانشگاه‌ها، ترویج ناخواسته ولنگاری فرهنگی در محیط علمی، تغییر در مطالبات اصلی دانشجویان و از بین بردن روحیه استکبار ستیزی در نخبگان دانشگاهی، بود. این رویکرد تنها از عناصر نفوذی سر می‌زند که باید دربرابر جریان نفوذ حساس بود.

باید در مقابل پهن کردن فرش قرمز غرب زدگی حساس بود باید با شنیدن زوزه گرگ، آهنگ لالایی خواب، کم کاری و خوش خیالی را قطع کرد.


یادداشت_احمد_ملاشاهی
ارسال نظرات