دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: تشکیل مجمع عالی اساتید بسیجی حرکتی به موقع و قابل تحسین است که نشان داد همانند همیشه بسیج در مسائل دارای خلاء سریع وارد شده و آن موضوع را حل می کند.
کد خبر: ۹۰۸۷۱۱۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۲

به گزارش سروبس اساتید خبرگزاری بسیج ؛ محسن رضایی عصر روز گذشته ۱۳ آذر ماه در هم اندیشی تشکیل مجمع عالی سازمان بسیج اساتید کشور که با حضور استادان صاحب نظر از دانشگاه ها، مراکز علمی و تصمیم ساز کشور به منظور بررسی آخرین وضعیت دانشگاه‌ها و ترسیم راهبرد‌های آینده پژوهانه در دانشگاه امیر کبیر برگزار شد، گفت: هفتاد سال است که هواداران اندیشه آمریکایی با ایجاد تعلل و درنگ، مردم ما را از برنامه ریزی ساقط کردهاند و این مسئلهای است که باید برای عموم ملت و جامعه دانشجویی کشور تبیین شود و در بعد سیاسی و دفاعی و امنیتی دست آنها کوتاه شده است.

وی افزود: چرا ما بعد از گذشت ۴۰ سال نتوانسته ایم، ۱۰ برابر جایگاه اقتصاد امروزمان، پیشرفت داشته باشیم؟ ولی در دفاع و امنیت و سیاست توانسته ایم.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس، با تقدیر از حرکت به موقع اساتید بسیجی برای تشکیل مجمع عالی اساتید در شرایط کنونی کشور گفت: این حرکت بسیج، به موقع انجام گرفته و البته این از خصوصیات بسیج است که همیشه اقداماتش، در شرایط خاص و به هنگام صورت می گیرد و ما هم در سطح نخبگان و هم در سطح جامعه نیاز به نوعی پیشگامی در تبیین مسائل اساسی جامعه داریم.

استاد دانشگاه جامع امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ما می خواهیم پرچمداری یک تمدن بزرگ را داشته باشیم و بدون تحول علمی و نوآوری های بنیادین نمیتوانیم در راه اهداف انقلاب اسلامی قدم بگذاریم تصریح کرد: سؤال مهم که در اینجا مطرح می شود این است که این تحول علمی را چه کسی باید پرچمداری کند؟ از دید ما مجمع عالی اساتید می تواند به خوبی می تواند عهده دار این هدف باشد و از اساتید می خواهیم در سیاستگذاری و پیشنهاد سیاست های ویژه به مجمع تشخیص مصلحت نظام کمک کند.

وی با بیان اینکه باید سیاستهای کلی را به نظام مطالبه گری تبدیل کرد گفت: با کمک مجمع اساتید بسیجی به دنبال آن هستیم تا مشکلات مردم را در چهاچوب قوانین کشور به مطالبه گری سیاسی از نظام تبدیل کنیم. دشمن اصلی کشور ما آمریکا است و بسیج باید با تمام توان برای خلق تحولات گسترده در بخش های مختلف علمی فناوری و صنعتی تلاش کند.

این مقام مسئول با تأکید بر ضرورت ایجاد تحول علمی در کشور افزود: ۳۰ سال پیش در دانشگاه امام حسین(ع) جهاد علمی و تحول بنیادین علمی شروع شد و من از دانشجویان بسیجی خواستم که در این راستا هسته های علمی تشکیل دهند، اما متاسفانه به دلیل مسائل روزمره مورد غفلت واقع شد. اما امروز مطمئن هستم که اساتید بسیجی می توانند پرچمدار این تحول علمی و بنیادین باشند.

محسن رضایی در پایان گفت: این ایده هرچند سابقه طولانی دارد اما طرح و ارائه آن در شرایط کنونی کشور را به فال نیک می گیرم و به سهم خودم اعلام آمادگی می کنم که با امکاناتی که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در اختیار داریم به این حرکت مبارک کمک کنیم تا در سیاستگذاری‌ها که نیازمند مشارکت نخبگان کشور است، از نظرات صائب استادان مؤمن و انقلابی مان در پایش و نظارت بر اجرای سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری بهره مند شویم .

ارسال نظرات