رئیس جمهور:

قول اختصاص یک هزار و ۴۶۶ میلیارد تومانی را داده ایم

رئیس جمهور گفت: در این سفر قول اختصاص یک هزار و ۴۶۶میلیارد تومانی را داده ایم
کد خبر: ۹۰۸۷۱۱۵
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۸
به گزارش خبرگزاری بسیج سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در استانداری سمنان برگزار شد، با اشاره براینکه مردم در روزهای سخت همیشه حامی و همراه نظام بودند و امروز هم چنین است و باید این انسجام و وحدت حفظ شود، اظهار کرد: علما و نخبگان همگی برای آباد شدن کشور تلاش می‌کنند و ما همواره مرهون تلاش آن ها هستیم
وی ادامه داد: بودجه سال آینده تنظیم شده است و تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود تا مایه خیر و برکت برای مردم شود.
روحانی افزود: دانشگاه‌های کشور از آزادترین دانشگاه‌ها از نظر بیان نقد هستند و دانشجویان می توانند به راحتی عقاید و نظرات خود را ارائه دهند.
وی با بیان اینکه تشکلات باید نظرات خود را مطرح کنند، گفت: تاکنون مراسم روز دانشجو در تهران برگزار می‌شد و سمنان به‌عنوان سومین استان در این دولت است که مراسم 16 آذر با گرمی و نشاط در آن برگزار شد.
رئیس‌جمهوری با بیان اینکه وزارت کشور گزارش داد که یک‌هزار و 200 جلسه در 16 آذر سال گذشته برگزار شد، گفت: من خوشحالم که در این مناسبت‌ها دانشجویان آزادانه نظرات خود را مطرح می‌‌کنند.
روحانی خاطرنشان کرد: امروز در اجلاس سراسری نماز که در سمنان برگزار شد و من خوشحالم که در این اجلاس شرکت کردم.
وی بیان کرد: از مردم شهرستان سرخه تشکر می‌کنم که استقبال گرم و صمیمانه‌ای داشتند و رفتن به این شهرستان سبب زنده شدن خاطرات کودکی ام شد
رئیس‌جمهوری افزود: خوشحالم که طرح‌ها، پروژه‌ها و افتتاحیه‌هایی در این استان اجرا و انجام شده و یا در حال اجراست که توسعه بیشتر استان سمنان را رقم می‌زند.
روحانی گفت: مهم‌ترین مسأله استان موضوع آب است و باید مردم ما بتوانند از آب سالم پایدار آشامیدنی استفاده کنند؛ دولت باید تسهیلات لازم را فراهم کند و این امر نیازمند سرمایه‌گذار کلان است
وی گفت: برای اصفهان نیز پیگیر انتقال آب از جنوب هستند و دولت در زمینه تأمین آب آشامیدنی تضمین لازم را انجام خواهد داد که یک پروژه ضروری برای استان‌های کشور است.

رئیس‌جمهوری تصریح کرد: مردم باید از آب سالم و پایدار استفاده کنند و همه باید در سراسر کشور به هم کمک کنیم و سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت گیرد
روحانی با اشاره بر اینکه سرمایه‌گذاری آب برای یزد و کرمان از دریای جنوب استفاده شده است، افزود: دولت در تأمین آب آشامیدنی تسهیلات لازم را اختصاص می‌دهد.
وی ادامه داد: فرودگاه بین‌المللی در شاهرود ایجاد شده و این اقدام کارشناسی شده و در کمیسیون‌های دولت بررسی شده است؛ این استان همیشه میزبان زائران تربت پاک امام رضا (ع) است و ان‌شاءالله جاذبه‌های گردشگری ایجاد شود تا زائران در این استان توقف داشته باشند.
روحانی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه دولت برنامه‌ای برای اتصال بندر امیرآباد مازندران به بندرعباس از طریق محور دوآب به سمنان و از آنجا جندق به معلمان برای دسترسی به جنوب دارد، گفت: این محور نزدیک‌ترین مسیر برای اتصال شمال به جنوب کشور است.
وی خاطرنشان کرد: جاده معلمان است که شمال را به مرکز کشور متصل می‌کند و این طرح بر مبنای قولی که در سفر قبل دادیم، عقب است؛ نقدی بر سازمان برنامه و بودجه وارد است و در شورای اداری اعلام شد که همین روزها 240 میلیارد تومان آماده تخصیص است که اجرایی می‌شود و همه عقب‌ماندگی سفر قبل جبران خواهد شد.
رئیس‌جمهوری تأکید کرد: قولی که در این سفر داده‌ایم، اختصاص یک‌هزار و 466 میلیارد تومان است که امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم محقق شود.
روحانی در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه برابر آمارهای موجود توزیع نقدینگی در کشور روزانه یک‌هزار میلیارد تومان است که این رقم تقریبا با 40 درصد یارانه پرداختی به مردم برابری می‌کند، از طرفی هم بر اساس گفته‌های فعالان اقتصادی و مدیران صنایع سمنان، بنگاه‌های اقتصادی این استان با مشکل کمبود نقدینگی مواجه هستند که بر مشکلات آنها می‌افزاید، دلایل اصلی که باعث شده است تا برخلاف برنامه موفقیت چندانی در کنترل و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید حاصل نشود، چیست؟ گفت: در بخش تولید نیاز به گردش نقدینگی و تأمین سرمایه داریم و نیازمند رفع مشکل نقدینگی و هدایت آن هستیم.
وی با بیان اینکه طبق اعلام مرکز آمار روزانه یک‌هزار میلیارد تومان رشد نقدینگی داریم، اضافه کرد: دو منبع برداشت دولت از بانک‌ها و بانک‌ها از بانک مرکزی در این موضوع دخیل بوده است؛ ما منضبط عمل کردیم و فعالیت ما در این رابطه محدود بود و در چارچوب قانون بودجه عمل کردیم.
رئیس‌جمهوری برداشت بانک‌ها از بانک مرکزی را مشکل کمبود نقدینگی دانست و تأکید کرد: ناسالم بودن فضای بانک‌‌ها از مشکلات اصلی ما است؛ بزرگترین مشکل ما بانک‌های غیردولتی هستند و در جمع‌بندی از تخلفات بانک‌ها، تخلف بانک‌های غیردولتی بیشتر بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار