خبرهای داغ:
کد خبر: ۹۰۸۷۱۰۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۸

افسانه زارعی  مشاور استاندار در امور ایثارگران و مسئول کمیته ایثارگران کنگره شهدا امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته ایثارگران از خرداد 96 شروع بکار کرده است و با توجه به شرح وظایف و موارد دستور کاری که پیشنهاد شد به کمیته برنامه ها را شروع کردیم.

 

 وی  با اشاره به  برنامه ریزی اجلاسیه و دیدار با خانواده شهدا با عنوان یاد آلاله ها در سطح استان افزود: در بحث دیدار با خانواده شهدا چهار محور را دنبال کردیم .

 

زارعی با بیان اینکه  بعد از تقسیم استان  بانک اطلاعاتی منسجم از شهدا نداشتیم و جمع آوری اطلاعات شهدای  استان در دستور کار اول ما قرار گرفت با سه محوریت محل تولد شهید، گلزار شهدا و خانواده شهید در استان حضور داشته باشند که دو مورد باشد در بانک اطلاعاتی گنجانده می شود که ماحصل کار شد.

 

وی اضافه کرد: در استان  یک هزار و 850 شهید تدفین هستند و 89 شهید در استان های دیگر تدفین هستند و با 144 شهید گمنام و در مجموع دو هزار و 83 شهید از استان هستند که این با آمار بنیاد شهید که خدمات رسانی دارند متفاوت است و بر اساس فاکتورهای ما سنجیده شده است.

 

مسئول کمیته ایثارگران کنگره شهدا عنوان داشت: دستورالعمل دیدار با خانواده شهدا به تصویب رسید و به ستادهای اجرایی ابلاغ شده و تامین هزینه های دیدار با مشارکت دستگاه های اجرایی در نظر گرفتیم و 95درصد از اعتبارات دستگاه های اجرایی و مردمی برای تهیه لوح یادبود ویژه کنگره قبل از اجلاسیه ها حضور خانواده های شهدا تقدیم شد.

 

 

وی با بیان اینکه پنج شنبه دیدار با نماینده ولی فقیه را داریم خاطرنشان کرد: از سال 96 جلسات کمیته ایثارگران با اعضایی از بنیاد شهید، سپاه استان، بنیاد حفظ آثار استان و استانداری موضوعات جمع بندی و 12 آذرماه جلسه نهایی کمیته برگزار شد.

 

زارعی اظهار داشت: در اجلاسیه ایثارگران برنامه محوری منتخبین جامعه ایثارگران و رزمندگان را داریم و از 10نفر از ایثارگران استان و از 2نفر از خادمین شهدا  که زمان جنگ و در تشییع و تدفین شهدا همکاری کردند تقدیر می شود.

 

سمن دبیر اجلاسیه ایثارگران کنگره شهدای استان اظهار داشت: در ذیل کنگره شهدا 27کمیته داریم که کمیته ایثارگران علاوه بر وظیفه اصلی در کنگره شهدا وظیفه برگزاری اجلاسیه داریم.

 

 وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی از سال 96 آغاز شد و مهمترین مشکل تامین اعتبار بوده است و با هم اندیشی و همکاری دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی همه در کار خیر شریک شدند.

 

دبیر اجلاسیه ایثارگران کنگره شهدا گفت: نزدیک 500میلیون تومان هزینه برای سرکشی از خانواده های شهدا در استان محقق شد و دیدارها رو به پایان است و این برگ زرینی در افتخارات استان است.

 

وی با بیان اینکه تشکیل ستادهای اجرایی شهرستانها بود که کارها تقسیم شود افزود: پیش از این نیز کمیته ایثارگران با ساختار سازمانی مشخص داشتیم و خوراک دهی و کار این کمیته با حضور بسیجیان پیشکسوت و صاحب نظر به کار می بردیم و ظرفیت خوبی بودند و کار آنها خالصانه برای شهداست.

 

سمن ادامه داد: اجلاسیه ایثارگران در 18 آذرماه یکشنبه 8صبح در حسینیه جماران برگزار می شود سپس نماز جماعت اقامه می شود و بازدید از نمایشگاه " از حرا تا حرم" داریم.

 

وی اظهار داشت: 4هزار نفر جامعه هدف مهمانان از سراسر استان هستند که رزمندگان جانبازان و آزادگان و تعدادی از خانواده های معزز شهدا هستند و سالن جماران 2 ساخته شده که تا سقف 10هزار نفر گنجایش دارند.

 

سمن با اشاره به جامعه خانواده شهدا که در اجلاسیه دعوت شدند گفت: 50 خانواده 2 شهید استان و جانبازان بالای 50درصد را در این مراسم دعوت کردیم . در این مراسم مداح و سخنران کشوری داریم اما هنوز قطعی نیست.

 

وی اظهار داشت: 10نفر از جامعه ایثارگری استان که از هر نهاد متولی یک نفر اعلام شدند هرچند همه جامعه ایثارگران برگ افتخار جامعه هستند. 5نفر از جامعه منتخب بنیاد شهید که همه عضو هیئت علمی دانشگاه هستند در این اجلاسیه تقدیر می شوند.

 

دبیر کمیته ایثارگران کنگره شهدا افزود: اجرای سرود خاص اقلیم استان و شهدای شاخص استان را در برنامه داریم و دلنوشته ای که توسط فرزند شهید مسروری قرائت می شود.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها