عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تأکید بر اینکه شیوه تبلیغ و کار فرهنگی در آستان قدس رضوی باید متناسب با سیره رضوی باشد، تصریح کرد: خدمت و خادمی در آستان قدس رضوی باید همراه با اخلاص، بی ریا و برای مردم باشد.
کد خبر: ۹۰۸۷۰۷۰
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حسن رحیم‌پور ازغدی ظهر امروز در جلسه شورای مدیران سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی با اشاره به فعالیت دشمن در عرصه فرهنگی و لزوم مقابله با آن بیان کرد: امروز دشمنان اسلام به ویژه وهابیت در عرصه‌های مختلف فرهنگی با قدرت فعال هستند و این وظیفه و مسئولیت ما را در عرصه فرهنگی سخت‌تر کرده است.

وی با تأکید بر اینکه شیوه تبلیغ و کار فرهنگی در آستان قدس رضوی باید متناسب با سیره رضوی باشد، تصریح کرد: خدمت و خادمی در آستان قدس رضوی باید همراه با اخلاص، بی ریا و برای مردم باشد. امام هشتم (ع) و ائمه اطهار (ع) برای خودشان خدمتی را نمی‌خواهند بلکه خدمتی را می‌پسندند که در جهت کمک به مردم باشد.

این کارشناس فرهنگی با بیان اینکه زیارت وسیله‌ای برای رشد انسان است، بیان کرد: باید از این فرصت حضور برای تزکیه نفس و رسیدن به کمال انسانی استفاده کنیم.

وی با اشاره به لزوم پرداختن به سیره رضوی گفت: یکی از سنت‌های حسنه امام هشتم (ع) تسهیل کردن ازدواج جوانان و تشکیل خانواده است، موضوعی که باید یکی از سرفصل‌های فرهنگی آستان قدس رضوی باشد.

رحیم‌پور ازغدی عنوان کرد: زیارت نباید فقط محدود به تشرف به حرم و خواندن زیارتنامه باشد. بلکه باید همراه با شناخت از زندگی و سیره زندگی این امام همام باشد.

وی با تأکید بر لزوم جایگزینی اسلام ناب محمدی به جای اسلام آمریکایی خاطرنشان کرد: اسلام نجات‌بخش محرومان، اسلام ناب رضوی است و شما در سازمان فرهنگی آستان قدس باید این معارف رضوی را به تمام جهان صادر کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه مشهدالرضا (ع) باید در تمام زمینه‌ها الگو باشد، ادامه داد: باید همه مردم مشهد از مدیران و مسئولان تا کسبه و بازاریان تلاش کنند که در خور شان حضرت رضا (ع) زندگی و رفتار کنند، چرا که هر حرکتی در این شهر به پای امام رضا (ع) نوشته می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها