بازرسی از 48 هزار واحد صنفی و غیرصنفی لرستان

فریبرز حسامی در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار بازرسی‌ از واحدهای صنفی و غیرصنفی استان اظهار‌کرد: طی هفت ماهه سال جاری ۴۸ هزار بازرسی از این واحدها انجام و در این رابطه ۳۷۸۸ پرونده تخلفاتی تشکیل شده است.
کد خبر: ۹۰۸۷۰۵۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از شاتا ، معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ارزش ریالی این پرونده‌ها را ۵۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: نسبت به مدت مشابه رشد ده برابری را داشته‌ایم.
 
حسامی علت افزایش تخلفات را التهابات چشمگیر بازار طی ماه‌های اخیر برشمرد و افزود: در حوزه قاچاق نیز ۲ هزارو ۲۲۲بازرسی انجام و ۱۵۰ مورد پرونده قضایی تشکیل شده است.
 
معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان خاطرنشان کرد: ارزش ریالی این پرونده‌ها سه میلیارد ریال بوده که عمدتاً در حوزه لوازم خانگی، مواد آرایشی و مواد صادراتی بوده است .
 
وی به نظارت و کنترل قیمت نان نیز اشاره کرد و با بیان اینکه ۵۸۴۶ بازرسی در این زمینه به عمل آمده است، ادامه داد: در این رابطه ۴۸۶ پرونده به ارزش دو میلیارد ریال تشکیل شده است.
 
حسامی بازرسی از میوه فروشی‌ها را نیز از دیگر اقدامات عنوان کرد و افزود: در این رابطه ۴۶۸۰ بازرسی به عمل آمده که ۸۵۲ پرونده به ارزش ۵۲۰ میلیون ریال تشکیل شده است.
 
معاون سازمان صمت گفت: در کل مجموع بازرسی‌های ثبت شده گرانفروشی ۱۸، عدم درج قیمت ۳۳ و کم‌فروشی ۱۹ درصد بوده است.
 
وی ۴۴ پرونده را نیز در حوزه احتکار عنوان کرد و افزود: ارزش ریالی این پرونده‌ها ۴۹۰ میلیارد ریال بوده و هم اکنون آرامش نسبی در بازار برقرار شده است.
 
به گفته وی طی ۷ ماه گذشته ۲۸۰۰ شکایت به سازمان واصل شده که ۸۰۰ مورد کتبی و غریب ۲ هزار مورد به صورت تلفنی بوده است.
ارسال نظرات