خبرهای داغ:
در جلسه هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان قزوین تسهیل در فرآیند تأسیس سازمان های مردم نهاد ، مطابق فرآیند وزارت کشور مورد تاکید قرار گرفت
کد خبر: ۹۰۸۷۰۰۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آشناگر معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی در جلسه هیات نظارت بر سازمان های مردم نهاد که در سالن جلسات معاونت سیاسی برگزار گردید ضمن اشاره به جایگاه تشکلهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف اجتماعی و فرهنگی، بر استفاده بهینه از ظرفیت سمن ها توسط دستگاههای اجرایی استان تاکید کرد .
وی افزود: سازمان های مردم نهاد بخشی از سرمایه های اجتماعی به حساب می آیند که باید تقویت شوند و برای توانمند سازی آنها باید از همه ظرفیت های قانونی استفاده کرد.
در ادامه مریم بیدخام مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی با ارائه گزارش مبسوطی از عملکرد دبیرخانه های هیأت نظارت شهرستان های تابعه بر افزایش تشکلهای مردم نهاد و استفاده از ظرفیت آنها در سطح شهرستانهای استان تاکید کرد .
وی با بیان اینکه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد و توسعه فعالیت مردمی آنها با هدف کنترل آسیب های اجتماعی ضروری است افزود: سیاست دفتر امور اجتماعی و فرهنگی توانمندسازی و برگزاری دوره های آموزشی مورد نیاز کارشناسان ذیربط در فرمانداریها و اعضای سمنهاست .
دبیر هیأت نظارت بر سازمان های مردم نهاد استان با بیان اینکه سیاست دولت استفاده حداکثری از ظرفیت تشکلهای مردم نهاد در جهت کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی است افزود : در راستای تسهیل فرآیند تأسیس تشکلها در حداقل زمان دستورالعمل مورد تأکید وزارت کشور اعمال خواهد شد .
در پایان ضمن موافقت با تاسیس " انجمن توسعه حیات شهر " و شعبه انجمن تالاسمی ایران در استان برگزاری دوره های آموزش عمومی مورد نیاز سمنها از جمله: ثبت تغییرات تشکلها، امور مالیاتی، پروپوزال نویسی ، قوانین و مقررات و دوره های تسهیلگری مورد تصویب قرار گرفت .
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها