امام جمعه دامغان گفت: جوانان باید از اراده خود استفاده کنند و تهذیب نفس داشته باشند
کد خبر: ۹۰۸۶۹۹۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۵

جوانان باید تهذیب نفس داشته باشند

به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان حجت الاسلام  والمسلمین حسینیان در جمع پایوران و کارکنان رسمی سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان ضمن تبریک به مناسبت انتصاب حجت الاسلام حسینی دیباجی به سمت نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان سمنان، بیان کرد:حجت الاسلام دیباجی از مردان دوران جبهه و جنگ بودند و پدر ایشان نیز از جانبازان دوران دفاع مقدس هستند.
وی در ادامه با اشاره بر موضوع اخلاق انسان بیان کرد: اخلاق جمع خُلق است و به سیرت انسان اشاره دارد. خَلق نیز به معنای چهره ی ظاهری انسان است.
امام جمعه دامغان خاطرنشان کرد: همان گونه که صورت انسان ممکن است زیبا یا زشت باشد سیرت او نیز ممکن است زشت یا زیبا باشد با این تفاوت که صورت زیبا تاثیری در انسانیت ندارد بلکه سیرت انسان مهم است.
وی افزود: خداوند به انسان قوه ی اراده بخشیده است که می توان از آن برای تبدیل صفات رذیله به صفات احسنه استفاده کرد؛جوانان باید از اراده خود استفاده کنند و رذایل را از خود دور کنند.
حجت الاسلام حسینیان تصریح کرد: اخلاق اشاره بر خودسازی و تهذیب نفس دارد.مربی دیگران را می سازد و اگر کسی تربیت نشود نمی تواند مربی باشد.
وی با تاکید بر اینکه جوانان باید تهذیب نفس داشته باشند گفت: انسان در سیر انسانیت ۴ مرحله دارد که شامل رحم مادر،رحم دنیا،برزخ و قیامت می شود؛انسان نابودی ندارد و تنها از مرحله ای به مرحله ی دیگر می رود.
وی افزود: انسان باید با خداوند خلوت کند و با او راز و نیاز داشته باشد؛این راز و نیاز می تواند به صورت قرآن خواندن،نماز و یا دعا باشد؛خواندن سوره ی واقعه روزی انسان را بیشتر می کند و خواندن زیارت عاشورا نیز بسیار توصیه می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها