نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: قطعا با یک فاصله زمانی می توانیم محصول مانند هواپیما را تولید کنیم، اما تحقق این مسئله نیازمند استراتژی دقیق و اختصاص اعتبارات مناسب در این عرصه است.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۶۱
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به همکاری وزارت راه و شهرسازی با معاونت علمی و فناوری برای بومی سازی زیرساخت‌های ناوگان هوایی، گفت: به طور حتم از نظر علمی و فناوری، جوانان کشورمان توانایی تولید تجهیزات را دارند و قطعا اگر نخبگان را به طور مناسب ساماندهی کنیم، می‌توانیم نیاز‌های کشور را رفع کنیم.


نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی در بحث تجهیزات و زیرساخت‌های ناوگان هوایی صد در صد به خارج از کشور وابسته هستیم، حال این سوال پیش می‌آید که آیا می‌شود با برنامه ریزی و استراتژی دقیق وابستگی را کم کرد، از این رو می‌توان گفت که کاهش وابستگی به تجهیزات خارجی دور از انتظار نییست و می‌توان به راحتی آن را محقق کرد.

پیشرفت‌های قابل قبول کشور در عرصه تعمیرات هواپیما

وی گفت: در چند سال اخیر پیشرفت‌های خوبی در بحث تعمیرات هواپیما‌ها صورت گرفته، اما در بخش تأمین قطعات یدکی نتوانستیم توفیقی حاصل کنیم.

ساخت هواپیما‌های تولید داخل امکان پذیر است/با یک فاصله زمانی می‌توانیم هواپیما تولید کنیم

قطعا با یک فاصله زمانی می‌توانیم محصول مانند هواپیما را تولید کنیم، اما تحقق این مسئله نیازمند استراتژی دقیق و اختصاص اعتبارات مناسب در این عرصه است
موسوی بیوکی با اعلام اینکه ساخت هواپیما‌های تولید داخل امکان پذیر است، افزود: قطعا با یک فاصله زمانی می‌توانیم محصول مانند هواپیما را تولید کنیم، اما تحقق این مسئله نیازمند استراتژی دقیق و اختصاص اعتبارات مناسب در این عرصه است.

راه کار خودکفایی در عرصه صنعت هوایی چیست؟

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: خودکفایی در عرصه صنعت هوایی کشور می‌تواند رخ دهد، اما نیاز به تلاش، برنامه ریزی و حمایت همه جانبه مسئولان دارد، از این رو ما درگذشته توانسته ایم پیشرفت‌های خوبی در عرصه‌های مختلف از جمله صنعت هسته ای، علوم سلول‌های بنیادین یا صنعت موشکی و نظامی به دست آوریم، حال قطعا با خودباوری تولید هواپیما نیز دور از انتظار نیست.
ارسال نظرات