سفیر روسیه در آرژانتین گفت مسکو به آرژانتین پیشنهاد داده است تا در مبادلات تجاری بین دو کشور دلار را حذف کرده و از ارزهای ملی استفاده شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۵۸
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹

 

به گزارش خبرگزاری بسیج، دیمیتری سئوکتیستوف سفیر روسیه در آرژانتین گفت: مسکو به آرژانتین پیشنهاد داده است تا در مبادلات تجاری دوجانبه با این کشور دلار حذف شده و از ارزهای ملی این دو کشور استفاده شود.

گزارشات حاکی از آن است مقامات آرژانتین نیز در حال بررسی این طرح هستند.

این دیپلمات روس ادامه داد: گفت: ما پیشنهاد می‌دهیم تا نه تنها آرژانتین بلکه دیگر شرکای تجاری ما به طور مشترک همکاری کرده و با عبور از دلار به سمت استفاده از ارزهای ملی نظیر پزو و روبل در پرداخت‌های خود روی بیاورند.

دیمیتری سئوکتیستوف ادامه داد: شاید یورو بتواند جایگزینی برای ارز مبنای مبادلات به جای دلار بین آرژانتین و روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

وی همچنین گفت: دولت آرژانتین معمولاً توافقات تجاری خود را بر مبنای دلار می‌بندد و به همین دلیل است که آنها هنوز به روبل روسیه به عنوان گزینه‌ای برای جایگزینی دلار نگاه نمی‌کنند. 

سفیر روسیه در آرژانتین می‌گوید: اما هم‌اکنون ما در حال مبادله ارزی در بسیاری از کشورها هستیم و در آینده آرژانتینی‌ها مشکلی نخواهند داشت و هر وقت که بخواهند می‌توانند روبل را به دلار تبدیل کنند.

دیمیتری سئوکتیستوف بر لزوم تأسیس شعب بانک‌های روسیه در آرژانتین در کنار ایجاد حساب‌های جاری بین بانک‌های دو کشور  تأکید کرد و گفت: حجم قابل توجه پروژه‌های مشترک در بخش‌های مختلف اقتصادی بین دو کشور می‌تواند به باز شدن شعب بانک‌های روس در آرژانتین کمک کند. 

طی ماه‌های گذشته چندین کشور اقدام به حذف دلار و استفاده از ارزهای ملی خود در مبادلات تجاری رفته‌اند. دلیل این اقدام نیز سیاست تحریم یک جانبه آمریکا علیه کشورهایی نظیر ایران، کوبا، روسیه و دیگر کشورها بوده است. 

ارسال نظرات