دانشجویان جهادگر مشکلات چهاردولی را به رئیس آموزش و پرورش قروه انتقال دادند

دانشجویان جهادگر دانشگاه‌های کردستان بعد از دو روز فعالیت در بخش چهاردولی شهرستان قروه، مشکلات بخش آموزش و پرورش را به رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه انتقال دادند.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۱۷
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، عصر امروز نمایندگان گروه‌های جهادی دانشجویی مطالبات خود را در خصوص مشکلات آموزش و پرورش بخش چهاردولی قروه را با رئیس آموزش و پرورش قروه در میان گذاشتند.

در ابتدای جلسه مسئول ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان ضمن تقدیر و تشکر از حضور نمایندگان خواهر و برادر گروه‌های جهادی و رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه، گفت: یکی از رسالت‌های مهم بسیج دانشجویی مطالبه‌گری از مسوولین است که دانشجویان باید به عنوان موذن جامعه، صدای مردم را به گوش مسوولین برسانند.

رستمی عنوان کرد: در این راستا دانشجویان جهادگر بسیجی که در اردوهای جهادی در روستاهای محروم چهاردولی فعالیت داشتند، مشکلات و کمبودها را احصاء نموده‌اند که مشکلات مربوط به آموزش و پرورش را در میان خواهند گذاشت که امید است این مطالبه‌گری منشاء خیر و برکت و حل مشکلات مردم روستاهای محروم خواهد شد.

نمایندگان خواهر و برادر گروه‌های جهادی نحوه برخورد بعضی از معلمان با دانش‌آموزان، ضعف تاسیسات آموزشی مدارس روستایی و ضعف بازرسی و نظارت بر مدارس، انتصاب معلمان در سال‌های پایانی خدمت در مدارس روستایی، جابجایی معلمان در سال‌های پایانی خدمت در مدارس روستایی و هزینه مدارس شبانه‌روزی برای افراد بی‌بضاعت و ضعف ارتباط مدیران با راهبرهای آموزشی به عنوان مهم‌ترین مشکلات آموزش و پرورش در این بخش مطرح کردند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان قروه هم ضمن تقدیر از حضور دانشجویان جهادی در شهرستان قروه، گفت: آموزش و پرورش یک نهاد اجتماعی است و بر اساس سند تحول آموزش و پرورش به چهار دسته تقسیم می‌شود.

جعفر عبدالملکی مشارکت دانش‌آموزان در امور مدرسه به عنوان مطالبه‌گری، مشارکت معلمان در زمینه مطالب درسی، مشارکت اولیاء و خیرین در امر تعلیم و تربیت و مشارکت دستگاه‌های دیگرکه کمک حال آموزش و پرورش هستند را از موارد سند تحول آموزش و پرورش عنوان کرد.

وی افزود: بیشترین بودجه آموزش و پرورش صرف امور کارکنان می‌شود و خیرین سالانه بیش از 130 میلیون ریال به آموزش و پرورش شهرستان قروه کمک می‌کنند و فرهنگیان شهرستان قروه ماهانه بیش از 50 میلیون ریال به صندوق رفاه دانش‌آموزی کمک می‌کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بسیج سازندگی همیشه کمک حال ما در اجرای پروژه‌های عمرانی بوده و بسیاری از پروژه‌ها به کمک بسیج سازندگی اجرا شده است.

عبدالملکی ضمن پاسخ به مطالبات دانشجویان جهادی، قول داد که مطالبات و خواسته‌های دانشجویان را در موارد عنوان شده پیگیری نمایند و نتیجه را به اطلاع نماینده دانشجویان برساند.

انتهای پیام/7727

 
ارسال نظرات