خبرهای داغ:
فرمانده نیروی انتظامی گفت: جرائم در فضای مجازی امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است، اما پلیس فتا توانسته است بیش از ۸۰ درصد جرائم را کشف کند.
کد خبر: ۹۰۸۶۹۱۶
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۸
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه نشست سالیانه رؤسای پلیس فتای سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جرائم در فضای مجازی امسال نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد افزایش داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: البته باید گفت که پلیس فتا توانسته است بیش از ۸۰ درصد جرائم را کشف کند.

وی کلاهبرداری در فضای مجازی را نگران‌کننده عنوان کرد و افزود: به بانک‌ها و مردم در این زمینه توصیه‌هایی را کرده‌ایم که چگونه در مواجهه با تبهکاران چه به صورت حضوری، تلفنی و پیام‌رسان‌ها برخورد داشته باشند؛ همچنین به بانک‌ها اطلاع داده‌ایم که از ورود افراد به حساب‌ها جلوگیری کنند و در زمینه تغییر رمز‌ها فعال باشند.

سردار اشتری  گفت: نیروی انتظامی مقتدرانه در همه مرزها حضور دارد در برخی از مرز‌ها بنا به تشخیص ستادکل در ابعاد امنیتی سازمان‌های دیگر تحت نظر ستادکل فعالیت می‌کنند.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: این که اعداد و ارقام بیانگر میزان استفاده از فضای مجازی و رشد جرایم در این حوزه بوده، از طرفی کشف ۸۰ درصدی پرونده‌های جرایم سایبری نیز بیانگر ظرفیت و توانمندیی ما بوده که باید بگویم پلیس فتای جمهوری اسلامی ایران در کشف جرایم سایبری از بسیاری کشور‌های جهان پیشگام‌تر است.

وی با بیان اینکه پلیس فتا در خدمت مردم است، ادامه داد: از هرگونه نظر، پیشنهاد و ایده مردمی استقبال می‌کنیم و این پلیس در هر ساعت از شبانه روز آماده دریافت گزارشات مردمی است.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ارتقاء آگاهی عمومی در فرآیند مبارزه با جرایم سایبری بسیار نقش آفرین است و رسانه‌های مختلف اعم از دیداری، شنیداری، مکتوب و رسانه ملی می‌توانند برای کاهش جرایم سایبری و ارائه اطلاعات و آگاهی در این حوزه به مردم، پلیس را همراهی و یاری کنند.

وی عنوان کرد: امروز در ۱۴۶ نقطه از سراسر کشور پلیس فتا استقرار دارد و با قوت و توان ایفای نقش می‌کند، البته در صددیم تعداد این مراکز در سطح کشور افزایش یابد و در نظر داریم در شهر‌هایی که بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارند حتما این پلیس فعال شود.

سردار اشتری ادامه داد: نیروی انتظامی همواره آماده خدمتگزاری به مردم عزیز است و در عرصه‌های مختلف نیز برای توسعه نظم و امنیت ایفای نقش می‌کنیم. امروز شاهدیم که پلیس فتا نیز با تمام توان برای خدمات دهی به مردم عزیز در تلاش است و در عرصه ملی و بین المللی این پلیس جایگاه خوبی دارد و صاحب نظر و ایده است.

وی در پاسخ به این سوال که میانگین رسیدگی به پرونده‌های جرایم سایبری چقدر است؟ عنوان کرد: کشف جرم بستگی به اشراف اطلاعاتی دارد در واقع باید بگویم اشراف اطلاعاتی در سرعت عمل پلیس بسیار نقش آفرین است و به طور میانگین پرونده‌های این حوزه، ظرف مدت ۱۵ روز به نتیجه می‌رسد.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور در پاسخ به سوال دیگری درباره حضور پلیس در مرز‌های کشور عنوان کرد: نیروی انتظامی در تمام مرز‌های کشور حضور فعالانه دارد و مطابق ضوابط قانونی مسئولیت خود را انجام می‌دهد، در برخی مرز‌ها بنا به تشخیص ستاد کل نیرو‌های مسلح، مسئولیت امنیتی به سازمان‌های دیگر واگذار شده، اما کمافی السابق نیروی انتظامی مأموریت‌های خود را در مرز‌ها دنبال می‌کند.

فرمانده ناجا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تنوع و گستردگی مأموریتی پلیس عنوان کرد: تجهیزات پلیس در کنار مهارت‌های علمی و عملی کارکنان ارتقاء یافته، البته این سطح از تجهیزات کفایت نمی‌کند و در صورت دریافت اعتبارات لازم، قطعا تجهیزات به روزتری به رده‌ها و پلیس‌های مختلف تزریق می‌شود.

سردار اشتری عنوان کرد: همکارانم با روحیه جهادی در اقصی نقاط کشور برای امنیت و آسایش مردم تلاش می‌کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها