خبرهای داغ:
مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: باید دیدگاههای امام و رهبری مبنای کارها قرار گیرد و این همایش بدنبال تبیین آن است.
کد خبر: ۹۰۸۶۸۹۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، اولین همایش استانی اندیشه راقی امروز (چهارشنبه) با محور ترویج نظام اندیشه ولایت با حضور روحانیون و طلاب حوزه علمیه در شبستان امیرالمومنین(ع) مسجدالنبی قزوین برگزار شد.
حجت الاسلام علی عباسی مدیر حوزه علمیه قزوین در این مراسم اظهار کرد: اندیشه راقی یعنی اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری که مترقی و پیشرو است و باید در حوزه ها ترویج شود.
وی افزود: دیدگاههای امام و مقام معظم رهبری در داخل و خارج کشور مورد مطالعه، تحقیق و پژوهش قرار گرفته و در لندن فقط ۷۰۰ کتاب در این زمینه ها نوشته شده که نشان می دهد جهان تشنه این اندیشه های ناب است.
عباسی تصریح کرد: خانه اندیشه ولایت با کمک موسسات تشکیل شد تا اندیشه های امام و رهبری را بررسی و آنها را جمع آوری و موضوع بندی کنند، این بزرگواران در عرصه های مختلف دیدگاههای والایی دارند که باید آنها را شناخته و بکار گیریم.
وی گفت: جمع آوری اندیشه های مترقی امام و رهبری از حوزه شروع شده و به دانشگاهها هم تسریع خواهد یافت.
مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: پس از فراخوان مقالات متعددی به دبیرخانه رسید و به صورت خودجوش توسط طلاب این همایش برگزار شد که امیدواریم نتایج ارزشمندی داشته باشد.
وی ادامه داد: باید دیدگاههای امام و رهبری مبنای کارها قرار گیرد و این همایش بدنبال تبیین آن است.
عباسی با بیان اینکه یکی از جهات مشترک امام و رهبری کاربردی بودن اندیشه های این بزرگواران است، گفت: باید دیدگاههای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، خانوادگی امام و رهبری که برگرفته از احکام دینی و اسلامی است معرفی شود و مردم با آنها آشنا شوند.
وی گفت: باید فقه اسلامی بعنوان فلسفه حکومت اسلامی بتواند جامعه را اداره کند و پاسخگوی نیازهای مردم در ابعاد مختلف داخلی و خارجی باشد.
مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: امام فرموده اند ولی فقیه همه اختیارات رسول الله را دارد و همه رسالتهای تقیینی که پیامبر داشت ولی فقیه هم دارد البته تفاوت در معصومیت و کمالات معنوی است که در کمالات و معنویات موضوع معصوم و غیر معصوم جداست.
وی اظهار کرد: اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری مترقی و جهانی است و هر طلبه، روحانی و مجتهدی این اندیشه را داشت پیشرو است.
عباسی بیان کرد: اقتصاد مقاومتی که رهبری مطرح فرمود همان اندیشه راقی است که با نوسان ارز و تجارت جهانی دچار بحران نمی شود، اگر اندیشه های رهبری را در این زمینه عمل می کردیم امروز مشکلات کمتری داشتیم.
وی یادآور شد: طلاب و علما و روحانیون ما باید بین المللی فکر کنند و اندیشه مترقی داشته باشند مانند امام که فرمود ما سنگرهای کلیدی دنیا را فتح خواهیم کرد باید خود را از نظر فناوری به سطح جهانی برسانیم تا به این اندیشه برسیم.
عباسی ادامه داد: امام وقتی شرایط مجتهد را بیان می کند معتقد است باید مجتهد عالم و آگاه به سیاست های شرق و غرب عالم باشد تا بتواند در این جایگاه قرار گیرد و این نگاه بیانگر اندیشه های مترقی امام است.
وی تصریح کرد: پیام امام به گورباچف یک رسالت بین المللی بود که برگرفته از نامه های پیامبر به پادشاهان زمان خود برای روی آوردن به اسلام بود که آن زمان احساس رسالت بین المللی داشت که در این راستا رهبری هم به جوانان اروپا نامه نوشت و رهنمود داد.
مدیر حوزه علمیه قزوین افزود: رهبری در سخنرانی های خود در همایش های بین المللی به تبیین جهانی می پردازند که اثبات نگاه مترقی رهبری است.
وی افزود: کاربردی بودن و بین المللی بودن از مهمترین ویژگیهای اندیشه های راقی است و گفته امام که امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند و یا گفته رهبری که فرمود اگر صهیونیستها بخواهند به غزه حمله کنند تل آویو و حیفا را به آتش می کشیم اینها یک اندیشه راقی و مترقی محسوب می شوند.
عباسی اظهار کرد: برخی تلاش کردند بین اندیشه های امام و رهبری فاصله انداخته و وانمود کنند بین آنها تفاوت است که کار خطرناکی است و باید مراقب باشیم و از حوادث تاریخی که بین رسول گرامی اسلام و مولای متقیان خواستند فاصله بیندازند درس بگیریم و بدانیم اندیشه های امام و رهبری در بیشتر موارد یکی است.
در این مراسم از کتاب «حوزه و منشور روحانیت» توسط امام جمعه قزوین رونمایی شد.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها