خبرهای داغ:
یک نماینده مجلس از نحوه توزیع سبد کالای حمایتی انتقاد کرد.
کد خبر: ۹۰۸۶۸۸۴
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به توزیع سبد کالای حمایتی از سوی دولت، اظهار داشت: نحوه توزیع سبد کالای حمایتی که از سوی دولت اجرا شده، دارای اشکالاتی است، اما اصل کار خوب و پسندیده است.

وی، یکی از اشکالات نحوه توزیع سبد کالای حمایتی را پایش نکردن دقیق مشمولان دانست و اظهار داشت: هنوز بسیاری از افراد جامعه و سرپرستان خانوارها، با وجود اینکه حقوق ماهیانه‌شان کمتر از 3 میلیون تومان است، نمی‌دانند که اصلا سبد حمایتی به آنها تعلق می‌گیرد یا خیر.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس، اضافه کرد: در حوزه انتخابیه بنده و بسیاری دیگر از نمایندگان مجلس، مردم روزانه مراجعه و مکاتبه و از نحوه توزیع سبد کالای حمایتی گلایه دارند.

مفتح در بیان یکی دیگر از اشکالات نحوه توزیع سبد کالای حمایتی، گفت: یکی از اشکالاتی که به این طرح وارد است این است که، هنوز افراد، اطلاع دقیقی از اینکه آیا اصلا شامل این طرح می‌شوند یا خیر، ندارند.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، در طرح توزیع سبد کالای حمایتی اصلا مشخص نیست که افرادی که تحت پوشش هیچ‌کدام از سازمان‌های حمایتی نیستند و یا دارای مشاغل آزاد هستند، چگونه باید از مزایای سبد کالای حمایتی بهره‌مند شوند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در مجموع طرح سبد کالای حمایتی برای اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامعه تا حدودی مطلوب است و می‌تواند بخشی از هزینه‌ها را جبران کند، اما در اجرا دارای اشکالاتی است که باید رفع شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها