کارخانه تولید چادرمشکی حجاب شهرکرد، امسال با تولید هشت میلیون متر مربع چادرمشکی، همچنان درکشور ازلحاظ کمی وکیفی بی رقیب است.
کد خبر: ۹۰۸۶۸۱۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛مدیرکل صنعت معدن وتجارت استان چهارمحال و بختیاری  گفت: ظرفیت تولید سالانه چادرمشکی در کارخانه حجاب شهرکرد 10 میلیون متر مربع است که نیاز 15 درصد کشور به این کالا را تامین می کند .

سید نعیم امامی افزود: از آنجایی که همزمان با ورود جدید ترین فن آوری های این صنعت به استان ، دانش فنی آن نیز وارد شده، این محصول همچنان درکشور از لحاظ کمی وکیفی بی رقیب است.

مدیرعامل کارخانه حجاب شهرکرد نیز گفت: هم اکنون ده نوع چادرمشکی ساده و بیش از 30 نوع چادرمشکی طرح دار دراین کارخانه تولید می شود.

معاون نساجی وزارت صنعت ومعدن نیز با اشاره به اینکه هم اکنون 85 درصد از چادرمشکی کشور وارداتی است گفت: با بسته های حمایتی و کنترل مبادی ورودی وقاچاق این کالا همچنین اجرای طرح توسعه کارخانه حجاب شهرکرد می توان از لحاظ کمی ،کیفی وقیمت با تولید کنندگان چادرمشکی خارجی رقابت کرد .

خانم محرابی، انطباق با دانش روزدنیا، تنوع در طرح وقابلیت رقابت با تولیدات خارجی مهمترین ویژگی چادرمشکی تولید وطن درکارخانه حجاب شهرکرد است .

این کارخانه درسال 1395 در بهرام آباد شهرکرد راه اندازی شده است .

متاسفانه هرسال بیش از 70 میلیون دلار ارز برای خرید چادرمشکی از کشورهای کره ، چین وژاپن از کشور خارج می شود .

منبع: صدا و سیما

ارسال نظرات