سید ساجد یعقوبی
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع):
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) گفت: سپاه در امر سازندگی و آبادانی کشور و به خصوص روستا‌ها با تمام توان در صدد حل مشکلات مردم است.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۹۳
|
۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶
سپاه در امر سازندگی و آبادانی کشور با تمام توان در صدد حل مشکلات مردم است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین میراضی با اشاره به پوشش ۸۰ روستا توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در استان اردبیل، اظهارکرد: اقدامات مختلف فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در ۵ محور عملیاتی شامل محور‌های اقتصادی، فرهنگی، تعلیم و تربیت، سلامت و عمران به صورت پایلوت آغاز شده و درحال انجام است.

وی افزود: نزدیک به ۱۵۰ پروژه عمرانی در سطح روستا‌های منتخب شامل؛ احداث جاده‌ها، تسطیح، تعریض و شن‌ریزی بین مزارع، احداث منابع آب، مرمت و بازسازی مساجد و خانه‌های عالم روستایی، ساخت و بهسازی خانه محرومین، احداث چاله‌های دفع زباله، بهسازی چشمه‌ها و ... انجام شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل با اشاره به اینکه تمامی اقدامات عمرانی دارای پیوست فرهنگی بوده، ادامه داد: مهم‌ترین مساله در خصوص مسایل عمرانی در روستا‌ها همراهی مردم خود روستا‌ها بوده به طوری‌که مردم خود این مسایل را مطالبه کرده و در نهایت در بحث آبادانی و عمران روستا‌ها پای کار آمده‌اند.

میراضی به اقدامات فرهنگی قرارگاه نیز اشاره کرد و گفت: استقرار بیش از ۱۳ روحانی در روستا‌های هدف از جمله اقدامات فرهنگی بود که ثمرات بسیار مهمی نیز داشت؛ برقراری نماز‌های جماعت، برقراری کلاس‌های سوادآموزی، پرداخت به مساله حجاب و عفاف، برگزاری برنامه‌های مناسبتی در روستا‌ها و ... از جمله ثمرات این اقدام فرهنگی است.

وی افزود: ورود روحانیان به مدارس در روستا‌ها در امر تعلیم و تربیت بسیار مهم بوده و علاوه بر تعلیم و تربیت، برگزاری دوره‌های فنی در مدارس نیز عامل ارتقا و رشد توانمندی‌های آنان شده است.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل ادامه با اشاره به اینکه در امر سلامت قرارگاه به مساله درمان ورود نکرده، بیان داشت: پیشگیری از بیماری‌ها و ایجاد بستر‌های تولید محصولات ارگانیک از جمله نان‌های سبوس‌دار، روغن حیوانی و ... علاوه بر پیشگیری از بیماری‌ها باعث اشتغال‌زایی خانوار‌های روستایی شده است.

میراضی ادامه داد: در امر اشتغال‌زایی نیز سعی شده تا فروش محصولات در روستا‌های هدف با حذف دلال انجام شود که این اقدامات باعث مهاجرت معکوس روستاییان شده است.

وی به پروژه بزرگ بازگشایی راه روستای برندق به کرنق در شهرستان خلخال نیز اشاره کرد و اظهار کرد: مسیر این دو روستا که تنها راه تردد برای مردم روستای برندق است نامناسب بوده و تردد ماشین در این مسیر مقدور نبود و با توجه به مشکلات به وجود آمده برای مردم قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه اردبیل از سال گذشته اقدام به بازگشایی این راه نمود.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل، کاهش زمان تردد در این مسیر از ۳ ساعت به ۱۰ دقیقه را یکی از ثمرات بازگشایی این راه دانست و گفت: نبود راه مناسب، امدادرسانی به بیماران را در این روستا با مشکل مواجه کرده بود و امکان تردد برای آنان مقدور نبود.

وی ادامه داد: مسیر روستای برندق به کرنق حدود ۷ کیلومتر است که غالب راه با تمام امکانات بازگشایی شده و امیدواریم در کم‌ترین زمان شاهد بازگشایی ادامه مسیر باشیم.

میراضی تصریح کرد: سپاه در امر سازندگی و آبادانی کشور و به خصوص روستا‌ها با تمام توان در صدد حل مشکلات مردم است و در آینده تعداد روستا‌های هدف برای انجام پروژ‌های عمرانی، آبادانی و فرهنگی افزایش می‌یابد.
ارسال نظرات