خبرهای داغ:

شهیدی که مسیر عاشقی را از حضرت علی اکبر (ع) آموخت

قصه جوانانی که مسیر شهادت را از روی عشق به جوان رشید کربلا انتخاب می‌کنند هیچ گاه پایانی ندارد و هر زمان خون عاشقی به این بوستان عشاق طراوتی تازه می‌بخشد.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۵۶
|
۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰
شهیدی که مسیر عاشقی را از حضرت علی اکبر (ع) آموخت
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فداکردن جان کارآسانی نیست، اما بهترین گواهی است که یک عاشق می‌تواند تقدیم معشوق خویش کند، همانند سرگذشت عاشقی شهید مدافع حرم، مهدی صابری که با هدیه خون خود، عشق به ساحت حضرت علی اکبر (ع) را برای همیشه تاریخ ماندگار کرد.
جوانی فصل نشاط زندگیست، اما این دوران طلایی حیات انسان برای مدافعان حرم اهل بیت (ع) معنای دیگری نیز دارد و آن هم در اوج دلدادگی به ولایت الهی، نمایان است تا جایی که به خاطر آن تا حد جان فداکاری می‌کنند و همان طور که شهید مهدی صابری در وصیتنامه خویش نوشت؛ حاضر نیستند این لذت معنوی را با هیچ چیز دیگری عوض کنند.
شهادت مهدی صابری باردیگر نشان داد حضور در راه عاشقی اهل بیت (ع) و دفاع از حریم ولایت، رنگ، ملیت و نژاد نمی‌شناسد، خون عاشقان در این راه، از کشور‌های مختلف همچون ایران، افغانستان، عراق، پاکستان، سوریه و سایر ملت‌های آزاده جهان درهم می‌آمیزد و سیلی عظیم می‌شود برای غرق کردن تمام نقشه‌های شوم دشمنان اسلام در منطقه راهبردی غرب آسیا که چشم طمع استکبار جهانی همواره بدان دوخته شده است.
این چنین است که جان شیرین شهید صابری از جوانان پرشور و دلداده لشکر سرفراز فاطمیون افغانستان در راه دفاع از حریم ولایت تقدیم یار شد تا نشان دهد زمین و زمان نمی‌تواند مانعی برای نردبان صعود به قرب الهی باشد و راه شهادت همواره با خون رهروان خویش عطرآگین می‌شود.
برای شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی و رفتاری شهید مدافع حرم مهدی صابری، خبرنگاران با حضور در منزل این شهید سرفراز با خانواده ایشان به گفت و گو پرداختند.

** اتاق مهدی محفل جهانی عاشقان شهادت
پدر شهید صابری درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: اتاق مهدی از سال ۹۳ به محفل جهانی عاشقان شهادت تبدیل شده است و همواره از استان‌های دور و نزدیک ایران و کشور‌های گوناگون جهان همچون هندوستان، افغانستان و استرالیا، شیفتگان مکتب شهادت خود را به شهر قم و این مکان می‌رسانند و با فرزندم ارتباط قلبی برقرار می‌کنند.
حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صابری افزود: برخی از این افراد خارجی، حتی تسلط به زبان فارسی هم ندارند، اما برای نشان دادن ارادت خود به راه و مکتب شهدا، با مترجم به این مکان می‌آیند و لحظات تاثیر گذاری در اثر این حضور خالصانه، در اتاق شهید رقم می‌خورد.
وی با اشاره به اینکه لطف مردم درحق خانواده شهدا بسیار امیدوار کننده است، بیان کرد: بار‌ها به درگاه الهی سجده شکر به جا آورده ام که اگر خداوند یک فرزند از ما گرفت، صد‌ها جوان همچون مهدی به ما هدیه کرد، جوانانی که با حضور خود در مسیر شهدا، باعث دلگرمی خانواده‌های ایشان می‌شوند.
وی با اشاره به این که بعد از شهادت مهدی اتفاق‌های بسیار جالبی رخ داده است، ادامه داد: در این مدت افراد بسیاری که هیچ آشنایی قبلی با شهید صابری نداشتند و در سایر مناطق کشور زندگی می‌کنند، ایشان را در خواب دیده اند و پس از آن، آثار و برکات بسیاری برای آنان در زمینه تقویت ارزش‌های اسلامی همچون حجاب رخ داده است که در همین رابطه برای ابراز تشکر و علاقه به شهید، به قم آمدند و بر سر مزارش در گلزار شهدای مدافعان حرم بهشت معصومه (س) این شهر حاضر شدند و حتی به منزل ما آمدند و ماجرا را با شوقی خاص برایمان تعریف و از فرزندمان تجلیل کردند.
پدر شهیدصابری گفت: فرزندم درحالی که دانشجوی رشته زمین شناسی و درامور فرهنگی فعال بود، اما حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) را بر تحصیل ارجح می‌دانست.
وی احترام به پدر و مادر، نظم و انضباط در همه کار‌ها و مطالعه کتاب را از ویژگی‌های شهید صابری نام برد و افزود: شهید صابری حدیث‌ها و شعر‌های بسیاری از حضرت علی (ع) حفظ کرده بود و در زمینه معارف اسلامی مطالعه می‌نمود.
صابری با اشاره به وصیت نامه این شهید ادامه داد: یکی از توصیه‌های فرزندم در وصیت نامه اش، توجه به احکام اسلامی از جمله رعایت حجاب می‌باشد؛ همچنین به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اهتمام می‌ورزید.

** شهدای لشکر فاطمیون و زینبیون مظلومیت خاصی دارند
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که ۴۱۶ شهید لشگر‌های فاطمیون و زینبیون در استان قم مدفون هستند، گفت: از این تعداد ۲۴۳ شهید از فاطمیون هستند.
وی با تاکید برنقش و اهمیت رسانه‌ها در شناساندن شهدا به جامعه تصریح کرد: نیاز است که عظمت پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و نقش شهدای مدافع حرم از جمله شهدای مظلوم فاطمیون و زینبیون که با ایثارگری و جانفشانی فراوان در برابر گروه‌های تکفیری ایستادند با زبان هنر و رسانه برای مردم، بیان شود.
پدر شهید صابری گفت: شهدای مدافع حرم کار بزرگی را نه تنها در حق مردم کشور‌های درحال جنگ با تروریسم و جهان اسلام، بلکه در حق کل بشریت انجام دادند و با اهدا کردن جان خود، مسیر انسانیت را حفظ نمودند.
وی افزود: با پیروزی جبهه مقاومت در برابر گروه‌های تکفیری و تروریستی دست نشانده استکبار جهانی، کمر آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه شکسته و نقشه شوم آنان برای ایجاد تفرقه و درگیری فراگیر در جهان اسلام، نابود شد.

** نمایان بودن علاقه به شهادت در وصیتنامه شهید
پدر شهید صابری با اشاره به این که فرزندم راه خود را آگاهانه انتخاب کرده بود، گفت: مهدی علاقه فراوانی به شرکت در مراسم پیاده روی عظیم اربعین حسینی داشت و دوبارهم در این همایش معنوی شرکت کرد، برای بار سوم هم علاقه‌مند به حضور در مراسم اربعین بود که به دلیل حضور در جبهه‌های نبرد سوریه به من گفت: علاقه‌مند است که صدای لبیک یا حسین (ع) را در حرم حضرت زینب (س) سر دهد و این شعار زیبا را در آن مکان بشود.
وی افزود: مهدی در وصیتنامه خود آورده است؛ شهادت را با هیچ چیز دیگری عوض نمی‌کنم، حتی با زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین، چرا که یقین دارم موقع شهادت، امام حسین (ع) سر مرا به دامان خویش خواهد گرفت.
وی ادامه داد: فرزندم به من گفت؛ دوری از شما برایم سخت است، اما وقتی مظلومیت مسلمانان سوریه را می‌بینم و به این فکر می‌کنم که اگر دست تکفیری‌ها به حرم مطهر حضرت زینب (س) برسد آن را تخریب می‌کنند، اهمیت حضور در جبهه مقاومت برایم از درکنار شما بودن، بیشتر می‌شود.

** استقبال از پیکر شهید با روضه اهل بیت (ع)
حجت الاسلام والمسلمین صابری گفت: برای بنده این مساله نگران کننده بود که چگونه خبر شهادت مهدی را به مادرش بدهم، اما به لطف حضرت زینب (س)، در دل مادرش چنان استقامتی پیدا شد که ایشان پس از اعلام خبر شهادت، به من دلداری می‌داد که فرزندمان به آرزویش رسیده است.
وی با اشاره به این که مهدی امضاء شهادت را در سفر به مشهد مقدس از امام رضا (ع) گرفت، ادامه داد: فرزندم وصیت کرده بود که پس از شهادت پیکر او را به خانه بیاوریم و مجلس روضه خوانی برپا کنیم که همین طور هم شد و مهدی با ذکر ائمه معصومین (ع) و قرائت قرآن کریم به جهان دیگر رفت.

** همسایه‌ها اجازه نمی‌دادند تصاویر مهدی را جمع کنیم
همچنین مادر شهید مهدی صابری در گفت و گو با خبرنگار، بیان کرد: شهادت مهدی که تنها فرزند پسر خانواده بود، برای ما سخت است، اما لطف مردم در حق خانواده شهدا، آنقدر چشمگیر است که ما فکر نمی‌کنیم مهدی شهید شده است و به مسیری که فرزندمان انتخاب کرد، افتخار می‌کنیم.
مرضیه یعقوبی بیان کرد: زمانی که مهدی شهید شد، ما بعد از برگزاری مراسم چهلم می‌خواستیم بنر‌ها و تصاویر شهید را از سطح محل جمع کنیم، اما همسایه‌ها مخالفت کردند و این اجازه را به ما ندادند، چرا که فرزندم با مردم ارتباطی صمیمانه داشت و همه اطرافیان او را دوست داشتند.
وی ادامه داد: خداوند را سپاس می‌گویم که یاد فرزندم در ذهن مردم زنده است و اتاق او امروز به محل رفت و آمد جوانانی تبدیل شده است که عاشق شهادت و مسیری که مهدی پیمود، هستند.

** مهدی عاشق حضرت علی اکبر (ع) بود
مادر شهید صابری با اشاره به این که فرزندم در همه نوشته‌های خود به نام شهزاده علی اکبر اشاره می‌کرد، گفت: مهدی عاشق حضرت علی اکبر (ع) بود و حتی زمانی که شهید شد به خواب عمه اش که در فراق او بی تاب بود آمد و به او توصیه کرد از مادر حضرت علی اکبر (ع) کمک بخواه و صبور باش، عمه اش تعریف می‌کند که بعد از این خواب احساس آرامش عجیبی به او دست داده است و دیگر در فراق مهدی مانند قبل بی قراری نمی‌کند.
وی بیان کرد: مهدی آنقدر برای اهل بیت (ع) احترام قائل بود که برای عزای اهل بیت (ع) لباس مشکی به خصوصی به تن می‌کرد و این لباس را در مصیبت‌های دیگر نمی‌پوشید.
وی با اشاره به این که فرزندم با وجود قرار داشتن در سنین جوانی برای انجام هر کاری حتی حضور در مراسم هیات از والدین خود کسب تکلیف می‌کرد، ادامه داد: مهدی نسبت به روضه‌های اهل بیت (ع) به خصوص در ایام فاطمیه بسیار مقید بود و در آن سنین جوانی یک هیاتی به تمام معنا بود به نحوی که بعد از اتمام هیات در مسجد یا حسینیه می‌ماند و به متولیان کمک کرد تا همه چیز مرتب شود.
مادر شهید صابری با اشاره به علاقه فراوان این شهید به ائمه اطهار (ع) و مشارکت در مسائل اجتماعی گفت: توصیه مهدی این بود که به جای آن که وقت خود را صرف امور بی فایده و غیرضروری کنیم، بهتر است دنبال فراگیری مطالب آموزنده و مطالعه کتاب به ویژه در زمینه دینی و مذهبی باشیم.
یعقوبی گفت: وقتی دیدم مهدی در سنین جوانی راه سعادت خود را پیدا کرده است، با رفتن او به جبهه‌های دفاع از حرم موافقت کردم، امروز نیز هرگاه دلم برای فرزندم تنگ می‌شود به اتاق او می‌آیم و آرامش خاصی پیدا می‌کنم.

** دیدار با رهبر معظم انقلاب
مادر شهید صابری گفت: شهادت فرزندم موجب شد که به همراه پدر مهدی، در یکی از دیدار‌های رهبر معظم انقلاب با خانواده‌های شهدای مدافع حرم خدمت ایشان برسیم که در جریان این دیدار معظم له انگشتر خود را به همسرم هدیه کردند.

** رسانه‌ها سبک زندگی شهدا را به مردم معرفی کنند
یعقوبی افزود: از همه رسانه‌ها می‌خواهم راه و رسم زندگی شهدا را به عنوان بهترین الگو برای اقشار مختلف مردم و به خصوص جوانان بیان کنند تا آنان با ایثارگری‌های رزمندگان اسلام چه در زمان جنگ تحمیلی و چه در مسیر دفاع از حرم مطهر اهل بیت (ع) آشنا شوند.

** نگاهی کوتاه به زندگانی شهید صابری
شهید میرزا مهدی صابری در ۱۴ فروردین ماه ۶۸ در شهر مقدس مشهد درخانواده‌ای روحانی متولد شد؛ وی فعال در امور فرهنگی، امدادگر هلال احمر و دانشجوی رشته زمین شناسی بود. وی در رشته‌های ورزشی بوکس، دوچرخه سواری و کوهنوردی نیز فعالیت داشت.
آن شهید گرانقدر که عضو لشگر فاطمیون بود، سرانجام در ۹ اسفند ۹۳ در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در منطقه درعا سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ارسال نظرات