خبرهای داغ:
مدیرکل و مدیران ارشد کمیته امداد استان قم با فرمانده جدید سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) دیدار و درباره راهکار‌های کمک به نیازمندان استان گفت‌وگو کردند.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۴۹
|
۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
در زمینهٔ کاهش فقر همکاری با کمیته امداد قم را تقویت خواهیم کرد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار سید محمدتقی شاه‌چراغی فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) بابیان اینکه همکاری با کمیته امداد و کمک به نیازمندان تجربهٔ بسیار خوبی برای ما بوده گفت: ما در حال تمرکز بر محله‌های قم هستیم و این تمرکز ازنظر اجتماعی و فرهنگی با محوریت مساجد محلات خواهد بود بنابراین با این اقدام کمک به نیازمندان هر محله هم آسان‌تر خواهد بود.
شاه‌چراغی مشاوره قبل ازدواج را در قم برای خانواده‌ها به‌ویژه زوج‌های جوان بسیار ضروری و مؤثر دانست و افزود: مشاوره‌های پیش از ازدواج در برخی استان‌ها نتیجه خوبی داشته که لازم است در این استان نیز برای کاهش طلاق این امر مهم در کمیته امداد نهادینه شود.
فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) با اشاره به اینکه از ظرفیت جوانان بسیجی و طلاب پرتلاش نیز می‌توان بهره برد گفت: با یک مدیریت جهادی و برنامه‌ریزی صحیح و با استفاده از امکانات مناسب موجود در سپاه، پیشرفت و بهبود وضعیت مددجویان تحت حمایت کمیته امداد دور از دسترس نیست.

در ابتدای این دیدار اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم، با اشاره به اینکه در کمیته امداد استان قم طرح‌ها و ایده‌های نو انجام‌شده و در حال پیگیری است گفت: ازجمله این طرح‌ها برون‌سپاری خدمات مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مددکاری اسلامی و مددکاری سالمندان است که در مددکاری سالمندان ۴۰۰ پرونده برون‌سپاری شده است.
وی افزود: در پی واگذاری خدمات حوزه اشتغال و خودکفایی به بخش خصوصی تمام فعالیت‌های ایجاد شغل برای مددجویان از ایجاد اشتغال تا بازاریابی در یک مرکز کاریابی انجام می‌شود و به لطف الهی توانسته‌ایم یک اشتغال پایدار و باکیفیت ارائه کنیم.
میرشکار افتتاح اداره بانوان را به‌عنوان یکی دیگر از طرح‌های جدید انجام‌شده در استان قم یادآور شد و گفت: به دلیل جمعیت ۹۴ درصدی مددجویان این نهاد در شهر قم کار ما برای توانمندسازی مددجویان بسیار پیچیده‌تر است.
وی با قدردانی از همکاری سپاه قم با کمیته امداد برای کاهش فقر در استان خواستار همکاری بیشتر سپاه در ساخت، بهینه‌سازی و تعمیرات ۶۰ خانه روستایی قم شد.
ارسال نظرات