خبرهای داغ:
پدر شهید صابری:

فرزندم شهادت را آگاهانه انتخاب کرد

پدر شهید مهدی صابری گفت: فرزندم شهادت را آگاهانه انتخاب کرد و در وصیت نامه اش عنوان نموده بود که شهادت را با هیچ چیز معاوضه نمی کند.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۴۶
|
۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا صابری شامگاه چهارشنبه دردیدار معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم و رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان افزود: فرزندم در حالی که دانشجوی رشته زمین شناسی و در امور فرهنگی فعال بود، اما حضور در جبهه مقاومت و دفاع از حرم مطهر حضرت زینب (س) را بر تحصیل ارجح می‌دانست.
وی احترام به پدر و مادر، نظم و انضباط در همه کار‌ها و مطالعه کتاب را از ویژگی‌های شهید صابری نام برد و افزود: شهید صابری حدیث‌ها و شعر‌های بسیاری از حضرت علی (ع) حفظ کرده بود و در زمینه معارف اسلامی مطالعه می‌کرد.
صابری با اشاره به وصیت نامه این شهید ادامه داد: یکی از توصیه‌های شهید صابری در وصیت نامه اش، توجه به احکام اسلامی از جمله رعایت حجاب می‌باشد؛ همچنین به شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی اهتمام می‌ورزید.
وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این که ۴۱۶ شهید لشگر‌های فاطمیون و زینبیون در استان قم مدفون هستند، گفت: از این تعداد ۲۴۳ شهید از فاطمیون هستند.
وی با تاکید برنقش و اهمیت رسانه‌ها در شناساندن شهدا به جامعه تصریح کرد: نیاز است که عظمت پیروزی رزمندگان اسلام در جبهه مقاومت و نقش شهدای مدافع حرم از جمله شهدای فاطمیون و زینبیون بیان شود.

** همچنین خانم مرضیه یعقوبی مادر شهید با اشاره به علاقه فراوان این شهید به ائمه اطهار (ع) و مشارکت در مسائل اجتماعی گفت: توصیه مهدی این بود که به جای آن که وقت خود را صرف امور بی فایده و غیرضروری کنیم، بهتر است دنبال فراگیری مطالب آموزنده و مطالعه کتاب به ویژه در زمینه دینی و مذهبی باشیم.

**معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم در این دیدار گفت: شهیدان مدافع حرم مطهر حضرت زینب کبری (س) چه شهدای فاطمیون و زنبیون و چه شهدای ایرانی؛ حق مضاعفی بر گردن ما دارند، چرا که امنیت و آسایش امروز ما مدیون ایثار و جانفشانی آنهاست.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا با اشاره به چهلمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران افزود: خون پاک شهیدان، این انقلاب و نظام را بیمه کرده است و امروز موظف هستیم، ضمن گرامیداشت خانواده‌های بزرگوار شهدا، از محضر ایشان نیز درس بگیریم.
وی پیروی از ولایت فقیه را یکی از ویژگی‌های مشترک شهیدان برشمرد و تاکید کرد: اگر بخواهیم در زندگی و جامعه موفق باشیم، باید خانواده شهدا الگوی ما باشند و همانند آن‌ها عمل کنیم و از پیروان راستین راه شهیدان باشیم.
وی با تاکید بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه بر اهمیت نقش رسانه‌ها در این زمینه تاکید و بیان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)، از جمله رسانه‌هایی است که به این موضوع اهمیت بسیاری می‌دهد.

** همچنین رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قم در این دیدار گفت: امروز همه در برابر شهیدان و خانواده ایشان وظایف سنگینی برعهده داریم و با حضور در منزل خانواده گرامی شهدا، ضمن کسب فیض از محضر ایشان، برای خدمتگزاری بیشتر، روحیه و توان می‌گیریم و این مساله در زندگی و کار ما تاثیرگذار است.
جعفر مسلمی با ابراز امیدواری از این که بتوانیم پاسخگوی خون شهیدان و جزو رهروان راستین آن‌ها باشیم، تصریح کرد: حضور در کنار خانواده گرانقدر شهدا، افتخاری برای همه ما می‌باشد.
وی با بیان نقش رسانه‌ها در معرفی شهیدان اظهار کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی در صفحه اصلی خود، بخشی را با عنوان «ما و شهدا» دارد که در آن به معرفی شهیدان می‌پردازد.
وی خاطرنشان کرد: تاکنون این توفیق نصیب ما شده است که در منزل برخی از خانواده‌های محترم شهدا حضور یابیم و بنا داریم که ان شاءالله این سنت حسنه را ادامه دهیم و مستمر باشد.
شهید میرزا مهدی صابری در ۱۴ فروردین ماه ۶۸ در شهر مقدس مشهد درخانواده‌ای روحانی متولد شد؛ وی فعال در امور فرهنگی، امدادگر هلال احمر و دانشجوی رشته زمین شناسی بود. وی در رشته‌های ورزشی بوکس، دوچرخه سواری و کوهنوردی نیز فعالیت داشت.
آن شهید گرانقدر که عضو لشگر فاطمیون بود، سرانجام در ۹ اسفند ۹۳ در راه دفاع از حریم اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در منطقه درعا سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار