خبرهای داغ:
رئیس هیأت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران خواستار شد

استفاده از ظرفیت مردمی برای حل آسیب‌های اجتماعی در کشور

رئیس هیأت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران گفت: ۲۳ جرم اجتماعی در کشور وجود دارد، اما دستگاه‌های انتظامی و قضایی قادر به حل کردن تمام این آسیب‌های اجتماعی نیست و باید از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه گرفته شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۷۲۷
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
استفاده از ظرفیت مردمی برای حل آسیب‌های اجتماعی در کشور
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سردار علیرضا افشار ظهر امروز در دوره تکمیلی حقوق دانان تراز انقلاب اسلامی در مجتمع یاوران مهدی با اشاره به هویت نظام جمهوری اسلامی اظهار کرد: مردم سالاری دینی هویت اصلی این نظام است.

وی با بیان اینکه مشارکت حداکثری در انتخابات با تدبیر رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد ادامه داد: مشارکت بالای مردم در انتخابات و حضور در راهپیمایی‌ها از جمله نمود‌های مشارکت مردم در انقلاب اسلامی است.

رئیس هیأت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران افزود: جهاد سازندگی از جمله بستر‌های مشارکت مردم در عرصه‌های سازندگی بود که منحل شد، ولی بسیجیان در اردو‌های جهادی سعی کردند تا حدی این سازمان را احیا کنند.

افشار بسیج را بستری برای حضور مردم در عرصه‌های مختلف دانست و تصریح کرد: در هیچ بخشی بدون مشارکت مردم موفق نخواهیم شد، اگر مشارکت‌های مردمی به صورت سازماندهی شده باشد، بسیاری از مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت.

وی ادامه داد: مشارکت مردم در امور از جمله مسائل مورد تاکید امام خمینی (ره) بود، ولی در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی به این موضوع کم توجهی شد.

رئیس هیأت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران افزود: ۲۳ جرم اجتماعی در کشور وجود دارد، اما دستگاه‌های انتظامی و قضایی قادر به حل کردن تمام این آسیب‌های اجتماعی نیست و باید از ظرفیت‌های مردمی در این زمینه گرفته شود.

افشار ایجاد نظم اجتماعی و قانون مداری در جامعه را ضروری دانست و تصریح کرد: در قوانین اختیارات زیادی به قضات برای تبدیل مجازات حبس مجرمان به مجازات جایگزین داده شده است.

وی با بیان اینکه مساله آسیب‌های اجتماعی پاشنه آشیل کشور ما است ادامه داد: قدرت بزرگ مردمی را در بسیج داریم که این قدرت را باید در عرصه‌های مختلف به کار بگیریم. تهدید کنونی در عرصه جنگ نرم است و قدرت نظام جمهوری اسلامی در حوزه امنیتی و انتظامی بالا است.

رئیس هیأت عالی اندیشه ورزی سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: هیچ کشوری جرات مواجهه در عرصه جنگ سخت با ایران ندارد و مهم‌ترین تهدید برای کشورمان جنگ نرم است.
ارسال نظرات