استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

دانشگاه ها در موضوع مبارزه با مواد مخدر کم کاری کرده اند/ لزوم کار کارشناسی و علمی در حوزه آسیب های اجتماعی

استاندار مرکزی گفت: متأسفانه گزارش هر ٢ دانشگاه اراك و آزاد در خصوص اقدامات و وضعيت اعتياد دانشجويان ناقص و نامعتبر بود
کد خبر: ۹۰۸۶۶۷۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی گفت: متأسفانه در سال تحصیلی 96-97 آمارها نشان می دهد در حوزه مبارزه با مواد مخدر بين دانشجويان نيز آمارها افزایش داشته و این آمار صعودی است،به طوري كه در سال ٩١ تا ٩٢ ميزان اعتياد در بین دانشجویان ٢.٤ درصد بوده است و در بررسي سال ٩٦ تا ٩٧ اعتياد به ٤.٧ درصد رسيده است که دو برابر سال گذشته شده است.

وی افزود: در اینگونه جلسات لازم است مدیران دستگاه های ذی ربط هم باشند و مسئولیت های جداگانه ای برای پیگیری های این معضل به آنها داده شود و یک کار علمی گروهی انجام شود و توقع بود کارشناسان حاضر در جلسه هم مشارکت بیشتری داشته باشند که این امر محقق نشد.

استاندار مرکزی اظهار داشت: باید یک کار علمی در بخش های گسترده مواد مخدر انجام شود،جلسات خروجي لازم را ندارد و لازم است كه دبيرخانه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فعاليت بيشتري داشته باشد و به عنوان مثال اثرات هر كدام از مواد مخدر مانند ترياك، شيشه، كراك، گل و ... که با یکدیگر كاملا متفاوت است را باید مورد بررسی قرار دهد.

وی ادامه داد: در برخي از اماكن در تعدادي از كشورهاي اروپايي و آسياي شرقي از جمله سوئد مصرف گل را برای جوانان آزاد کرده اند،در حقیقت به این نتیجه رسیده اند که بد را از بدتر جدا کنند و برای به نتیجه رسیدن کار در برخی مواقع لازم است حتي يك قدم عقب نشيني شود.

آقازاده تصریح کرد: ما در کشفیات مواد مخدر روندی پیشرفتی داشتیم که در برخی کشفیات آمار نسبت به پارسال دو برابر شده است ولی باید بررسی کنیم که کجای کارمان اشکال دارد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: متأسفانه گزارش هر ٢ دانشگاه اراك و آزاد در خصوص اقدامات و وضعيت اعتياد دانشجويان ناقص و نامعتبر بود که لازم است در این کار به شکل کارشناسانه ورود پیدا کرد حتی در این زمینه باید از خانواده ها و معتادین بهبود یافته یک نظرسنجی انجام شود.

ارسال نظرات