امینی مديركل بهزيستي استان مركزي:

کمپین مبارزه و پیشگیری اعتیاد به مواد مخدر شکل می گیرد/ لزوم اطلاع رسانی در عوارض مصرف مواد مخدر صنعتی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: متأسفانه به دليل وجود باورهاي غلط مبني بر عدم اعتيادآوري مصرف مواد صنعتي مصرف آنها در بين جوانان و نوجوانان افزايش يافته است
کد خبر: ۹۰۸۶۶۷۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ زهرا اميني مديركل بهزيستي استان مركزي در جلسه شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان مركزي گفت: متأسفانه امروزه الگوي مصرف در بین مردم از مواد مخدر سنتي به مواد مخدر صنعتي تغيير يافته و دسترسي نيز به اين مواد افزايش يافته است و می طلبد در زمینه پیشگیری از مصرف و آگاه‌سازی از عواقب مصرف آن اقدامات مناسب تری انجام شود.

وی افزود: متأسفانه به دليل وجود باورهاي غلط مبني بر عدم اعتيادآوري مصرف مواد صنعتي مصرف آنها در بين جوانان و نوجوانان افزايش يافته است و با توجه به تبلیغات گسترده انجام شده مبنی بر عدم استفاده در سال ٩٤ مصرف ماده گل در رده اول مصرف قرار دارد، که این ماده صنعتی دروازه ورود به آسيب هاي اجتماعي، مشروب و قمار و ... است و يك بار مصرف اين ماده نیز وابستگي مغزي و عصبي به همراه دارد.

وی با اشاره به اینکه گل، مارجوآنا، حشیش، بنگ و علف جز مواد توهم‌زا دسته‌بندی می‌شوند گفت: پروتكل مقابله اي براي مبارزه با مصرف گل در كشور وجود ندارد، و اطلاع رسانی در این زمینه از نیازهای مهم در این بخش است.

وي با اشاره به اجراي كمپين شيشه و گل در استان مركزي در سال گذشته افزود: باتوجه به تجربیات کسب شده در کمپین‌های گذشته، اتاق فکری در حوزه معاونت پیشگیری تشکیل شده است که باورهاي غلط در خصوص اعتياد آور نبودن این ماده باعث افزايش مصرف شده است و بايد اين باورهاي غلط اصلاح شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در راستاي اجراي اين كمپين گروه هاي داوطلب ياريگر بهزيستي خواهند بود و اهدافي همچون ارتقاي سلامت روان براي همگان، افزايش نشاط اجتماعي، تغيير سبك زندگي، هم افزايي فعاليت هاي دستگاه هاي اجرايي در بحث مقابله با اعتياد، اجتماعي كردن پيشگيري از اعتياد را دنبال خواهند كرد.

وی افزود: برگزاري كمپين گل براي مدت يك هفته و در نیمه اول اسفندماه پيش بيني شده است و در اين راستا شرح وظايف اجرايي دستگاه هاي اجرايي تعريف و مشخص شده است تا كمپين امسال بدون نواقص كمپين هاي گذشته انجام گيرد.

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ يوسف سپهوند جانشين فرمانده انتظامي استان مركزي در ادامه این جلسه با اشاره به کشفیات مواد مخدرگفت: آمار كشفيات مواد مخدر هشت ماهه نخست سال در این مقطع زمانی ٤ تن و ٤٣٢ كيلوگرم انواع مواد مخدر كشف شده است كه ٢ تن و ٦١١ كيلوكرم ترياک و ٨٢ كيلوگرم آن هروئين بوده است كه در اين بخش افزايش بيش از ١٠٠ درصدي به ثبت رسيده و ١٢ كيلوگرم حشيش، ٦٥ كيلوگرم مرفين، يك تن و ٦٢١ كيلوگرم نيز شامل ساير كشفيات از جمله ماده مخدر گل بوده است .

وی افزود: از ابتداي سال تاكنون نيز ١٠ هزار معتاد در استان جمع آوري شده است و ١١ هزار و ٧٦١ نفر معتاد در استان مركزي شناسايي شده که ٣١ درصد افزايش تعداد معتادان را شاهد بودیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ٣٤ كمپ به همراه يك كمپ ويژه بانوان که در حال تعطیلی است وجود دارد که روزانه امكان نگهداري هزار نفر در ٣٥ كمپ مذكور وجود دارد .

ارسال نظرات