در یک سال گذشته؛

۱۱۶ وام اشتغال به معلولین شهرستان مرند پرداخت شده است

رئیس اداره بهزیستی مرند در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی معلولان، گفت: طی یکسال گذشته به ۱۱۶ نفر معلول در مرند وام اشتغال به ارزش یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۶۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی محمدزاده با اشاره به اینکه معلولیت فرد براساس کمیسیون پزشکی سازمان بهزیستی تعیین می شود، خاطرنشان کرد: چهارهزار و ۸۵۴ نفر در شهرستان مرند معلول بوده که از این تعداد ۳۵ درصد معلولین زن و ۶۵ درصد مرد هستند.

وی با اشاره به اینکه تصادفات جاده ای بیشترین عامل معلولیت جسمی حرکتی است، افزود: ۳۸ درصد معلولین شهرستان مرند دارای معلولیت جسمی حرکتی بوده، ۲۵ درصد معلولین شهرستان معلول ذهنی و ۱۶ درصد نیز معلول شنوایی هستند.

محمدزاده با اشاره به اینکه تعداد ناشنوایان و نابینایان به دلیل ازدواج های فامیلی بیشتر است، ابراز داشت: ۱۶۳ نفر در شهرستان مرند دارای اختلالات صوتی و گفتاری و ۷۹۴ نفر معلول ناشنوا هستند.

رئیس اداره بهزیستی مرند گفت: در این شهرستان به هزار و ۵۵ نفر مستمری پرداخت می شود و به هزار و ۹۹۰ نفر نیز از محل افزایش یارانه ها پرداخت می شود.

وی ادامه داد: در مجموع برای تک نفره ها ۱۱۳ هزار و ۸۰۰ تومان، برای دو نفره ۲۷۵ هزار نفر، سه نفره ۳۶۰ هزار تومان، ۴ نفره ۴۱۹ هزار تومان و ۵ نفره ۴۶۵ هزار تومان ماهیانه پرداخت می شود.

محمدزاده در ادامه با اشاره به نگهداری ۴۳ سالمند در شهرستان مرند تصریح کرد: ماهیانه ۶۴۰ هزار نفر در ماه یارانه به این افراد پرداخت می شود که در یک سال گذشته ۱۹۴ میلیون تومان یارانه بابت نگهداری سالمندان به مرکز سالمندان این شهرستان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در مرکز نگهداری معلولین سنگ بران مرند ۲۰۳ نفر معلول روانی و ذهنی نگهداری می شود که برای هر نفر ۵۸۳ هزار تومان یارانه در هر ماه پرداخت می شود.

محمدزاده گفت: در مرکز آموزشی کودکان زیر ۱۴ سال مرند نیز برای هر نفر ۳۸۸ هزار تومان هر ماه یارانه پرداخت می شود.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان در بخش دیگری با اشاره به پرداخت تسهیلات اشتغال معلولین عنوان کرد: طی یکسال گذشته به ۱۱۶ نفر وام اشتغال به ارزش ۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان پرداخت شده و ۸۵ نفر بیمه هستند.

محمدزاده تاکید کرد: نرخ بیکاری در بین معلولین بیشتر از اقشار دیگر جامعه است، اما آمار دقیقی در دست نیست.

وی همچنین با اشاره به اینکه یکی از طرح های موفق در سطح کشور طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه است، تصریح کرد: در این طرح افرادی به عنوان تسهیل گر در روستاها انتخاب شدند که به آن ها آموزش های لازم ارائه شده و به هزار و ۲۰۰ نفر توان خواه در شهرستان مرند خدمات ارائه می شود.

محمدزاده ابراز داشت: ۱۹۵ دانش آموز معلول در مرند تحت پوشش هستند که ۱۳۲ میلیون تومان هزینه تحصیلی در طی یک سال گذشته پرداخت شده است.

رئیس اداره بهزیستی مرند افزود: تعداد ۵۳ دانشجو نیز تحت پوشش بهزیستی شهرستان مرند هستند که طبق ماده ۷ قانون جامع معلولین، تحصیل در مراکز آموزشی برای این اقشار رایگان است.

محمدزاده همچنین خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات نماینده مجلس نیز۲۰ میلیون تومان به معلولین پرداخت شده است.

وی از ابلاغ قانون جدید معلولین خبر داد و تصریح کرد: بانوان کارمند دارای معلولیت شدید و یا دارای همسر و فرزند معلولیت شدید شامل یک چهارم کسر کار می شوند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار