مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور:
خبرگزاری بسیج: مدیرکل دفتر مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با انتقاد از کم کاری بسیاری از سازمان ها و نهادهای مسئول در حوزه معلولان، اظهار داشت: صدا و سیمای جمهوری اسلامی باید در هفته 5 ساعت از برنامه هایش را در شبکه های مختلف به معلولان اختصاص دهد اما این مصوبه اجرا نمی شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۵۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مصطفی سراج  در همایش روز جهانی افراد دارای معلولیت در شهرستان ری، اظهار داشت: سال 97  قانون حمایت از معلولان در مجلس تصویب شد اما بسیاری از بخش ها و مواد این قانون اجرا نشده است.

وی نرخ بیکاری افراد معلول در کشور را بالای 50 درصد اعلام کرد و گفت: افراد معلول با مدارک و تحصیلات عالیه و قبولی در آزمون استخدامی، باز هم جذب کار نمی شوند چون به آنها برچسب ناتوانی می زنند.    

 وی یادآور شد: در قانون جدید ایراد و ابهامات مورد بازبینی و بررسی قرار می گیرد تا بتوان شرایط خوب و بستر مناسب را برای افراد معلول در جامعه فراهم کرد.

سراج با بیان اینکه در صورت اجرایی شدن این قانون باید مراحل طی شود، افزود: در قانون جامع حمایت از افراد دارای معلولیت، پیش بینی شده تا دستگاه هایی که به وظیفه خود عمل نکنند با آنها برخورد قانونی شود.

وی ادامه داد: نباید در اجرای این قانون ضعیف عمل شود چرا که در گذشته تجربیات ناموفق داشتیم و از این تجربه باید درس گرفت.

مدیرکل دفتر امور مراکز توانبخشی و مراقبتی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه سال 97 نقطه عطفی در سازمان بهزیستی کشور بود، گفت: از ابتدای تشکیل سازمان بهزیستی در سال 59 تا نیمه اول سال گذشته 325 هزار نفر مستمری بگیر دراین سازمان وجود داشت اما درحال حاضر بیش از 900 هزار نفر ازاین افراد جزو مستمری بگیران هستند که این موضوع نشانگر رشد دو برابری در این مورد است.

وی خاطر نشان کرد: دراین قانون تا جایی که ممکن باشد از خانواده این قشر حمایت شود و شرایط و امکاناتی فراهم شود تا افراد معلول هم بتوانند در کنارخانواده باشند و به مراکز شبانه روزی سپرده نشوند.

سراج عنوان کرد: درحال حاضر نزدیک به پنج هزار نفر در نوبت سپردن معلولان خود به مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی هستند.

وی با بیان اینکه بهزیستی تمام توان خود را برای ارائه خدمات به جامعه هدف خود به کار گرفته است، تصریح کرد: چهار هزار و 800 نفر از افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی در انتطار دریافت یارانه هستند.

سراج گفت: هدف سازمان بهزیستی توسعه مراکز شبانه روزی نیست، بلکه هدف این سازمان کمک به دولت و مجلس و همچنین حمایت نهادها از این قشر است.

وی خاطر نشان کرد: پیش بینی سازمان بهزیستی این است که در سال 1398، دولت مبلغ 5/12 میلیارد تومان بودجه به این سازمان اختصاص دهد که این بودجه اساس اجرا کننده مواد قانونی به شمار می رود.

 گفتنی است که معلولان آسایشگاه خیریه کهریزک و سرای احسان مهمانان ویژه این مراسم بودند؛ مجری برنامه نیز خانم شاملو از هنرمندان شاخص و گوینده توانا از آسایشگاه خیریه کهریزک بود؛ همچنین برنامه های همخوانی ویژه ناشنوایان توسط گروه هنری ناشنوایان اجرا شد. در پایان این مراسم   از معلولان نخبه و مدال آوران ورزشی بهزیستی تجلیل شد.

 

ارسال نظرات