مدیر بهزیستی شهرستان ری در مراسم روز جهانی افراد دارای معلولیت :

دستگاه های مسئول برای قصور در مناسب سازی معابر باید پاسخگو باشند

خبرگزاری بسیج: مدیر بهزیستی شهرستان ری، گفت: 15 درصد جمعیت کشور را معلولان تشکیل می دهند، که فضای شهری کشور متناسب با نیاز این افراد نیست و این قشر از جامعه برای رفت و آمد در سطح شهر و روستاها با مشکل مواجه هستند.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۵۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ مینا رجایی در مراسم روز جهانی افراد دارای معلولیت در شهرری، ایجاد دسترسی مناسب برای معلولان را ضروری دانست و گفت: متاسفانه در فضای شهری، امکان دسترسی به خدمات و امکانات برای معلولان وجود ندارد. وی تاکید کرد معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه حق استفاده از امکانات رفاهی را دارند و دستگاه های مسئول در صورت قصور در این زمینه باید پاسخگو باشند.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان ری روز معلولان را فرصتی مناسب برای آگاه سازی افکار عمومی و فرهنگ سازی برای نگاه ویژه به معلولان در جامعه دانست و گفت:  حمایت از معلولان نیازمند همراهی دولت و سایر دستگاه های مرتبط است. رجایی ادامه داد: معلولان از استعدادهای بالقوه و بالایی برخوردار هستند و می توانند زمینه توسعه و پیشرفت جامعه در عرصه های مختلف را فراهم کنند.

 وی، غربالگری ژنتیکی قبل ازدواج را از جمله اقدامات خوب برای پیشگیری از افزایش معلولیت در جامعه دانست و گفت: بسیاری از معلولیت ها با اقدامات پیشگرانه قابل درمان است.

 خبرنگار: علی اشرف خانلری

 

ارسال نظرات