قرجه طیار:

افزایش ۲۰درصدی حقوق کم است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ،توجه به تامین معیشت محرومان و اقشار کم در آمد،همسان سازی حقوق بازنشستگان و ایجاد ثبات در بازار ارز با نرخ منطقی را از اولویت های مهمی دانست که باید مسئولان در بودجه ۹۸ لحاظ کنند.
کد خبر: ۹۰۸۶۶۴۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۵
 
 
 

به گزارش خبرگزاری بسیج، قرجه طیار در گفت‌ و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از نوسانات شدید نرخ ارز در سال 97 گفت:بدیهی است اقتصاد کشور تحت تاثیر شوک ارزی در بسیاری از بخش ها با چالش جدی روبرو شده است به نحوی که ادامه فعالیت برخی از تولیدی ها با مسئله جدی همراه است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد:کاهش قیمت  دلاردر روزهای گذشته انجام شده اما نباید فراموش کرد نرخ فعلی ارز نیز برای اقتصاد کشور بالا است چرا که قیمت بیشتر کالاها بر اساس نرخ  دلاردر بازار آزاد تعیین می شود.

افزایش 20درصدی حقوق در مقایسه با گرانی ها کم است

نماینده مردم گنبد کاووس در مجلس دهم شورای اسلامی، با بیان اینکه افزایش حقوق کارمندان و کارگران در سال 98 باید بر اساس نرخ تورم واقعی باشد، افزود:بطور مثال افزایش 20درصدی حقوق برای شخصی که حقوق دو میلیون تومانی دریافت می کند در سال آینده 400هزار تومان است که در برابر گرانی ها مبلغ بسیار کمی است.

طیار درادامه گفت و گوی با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:همسان سازی حقوق بازنشستگان از مطالبات جدی بازنشستگان است بنابراین باید در لایحه بودجه سال 98 علاوه بر افزایش حقوق که متناسب با نرخ تورم باشد باید در راستای جلوگیری از شکاف حقوق منابع مالی لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان نیز در نظر گرفته شود.

توجه به تامین معیشت محرومان و اقشار کم در آمد ضرورت دارد

 

 
کارگر ساختمانی

وی با بیان اینکه توجه به تامین معیشت محرومان و اقشار کم در آمد یک ضرورت اساسی است، ادامه داد:در راستای تقویت معیشت خانوارهای کارگران، کارمندان و بازنشستگانی که از حقوق کمی برخوردارند باید میزان افزایش حقوق این اقشار در سال 98 بالا تعیین شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:علاوه بر توجه به افزایش حقوق باید موضوع ایجاد ثبات در بازار ارز بصورت جدی پیگیری شود چرا عدم توجه به ثبات بازار ارز،معیشت خانوارها حتی با وجود افزایش حقوق با تضعیف روبرو می کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار