رییس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: شاخص توسعه یافتگی در هر جامعه ای از نظر سیاسی نقش مردم در تصمیم گیری هاست.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۹۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسن خلیل آبادی در بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری بیان کرد: اتفاق شایسته ای که برای مردم کشورمان رخ داد تصویب قانون اساسی بود. این قانون از ظرفیت های بسیاری برخوردار است و انتظار می رود با توجه به ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران تمامی بخش های این قانون مورد توجه قرار گیرد.

خلیل آبادی افزود: شاخص توسعه یافتگی هر جامعه از نظر سیاسی نقش مردم در تصمیم گیری هاست. در سایر کشورهای جهان مشارکت مردم در تصمیم گیری های کلان و حتی خردبیشتر از کشور ما می باشد، لذا باید تلاش کنیم که مردم را در تصمیم گیری های کلان مشارکت دهیم.

رییس شورای شهرستان ری گفت: مقوله فرهنگی و رویکرد مسوولین به میزان مشارکت مردم در تصمیم گیری است که در صورت برطرف شدن آن، میهن ما در رده کشورهای توسعه یافته و سیاسی اجتماعی قرار می گیرد. ظرفیت های مترقی و جدیدی در قانون کشور ما موجود است که در سایر کشورها وجود ندارد.

خلیل آبادی اظهار کرد: شهر انسان محور نیست بلکه ماشین محور و اقتصاد محور است و افراد بر اساس تلاش در اقتصادشان از آن بهره می برند.

رییس شورای شهرستان ری اضافه کرد: ما امروز در خدمات رسانی به این توان اقتصادی بسیار ضعیف عمل کردیم و متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی درست
۷ معلول در یک خانواده ساکنند و امروز با وجود فشارهای اقتصادی همزمان از چند فرزند معلول خود زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد:ما با در توجه گرفتن این وضعیت آنان باید با مناسب سازی جهت تردد معلولین اقدام حداقلی را به انجام برسانیم. همین طور در مقابل نیز برای افراد کم سن و سال هم این شهر مناسب سازی نشده است. لذا باید در تمامی مناطق در راستای مناسب سازی برای تردد معلولان اقدام شود.

 

علیرضا زند کریمخانی نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در این جلسه بیان کرد : شهرستان ری به عنوان تاریخ این کشور و باقدمت 7 هزار ساله خود محروم از هرگونه ساماندهی مانده است و هم چنان هر روز به معضلات آن افزوده می‌شود.

زندی کریمخانی شهر را یک موجود زنده توصیف کرد و گفت: حتی یک لحظه نباید از پیگیری معضلات در شهر غافل ماند باید حتی شبها نیز به نظافت و پاکیزگی شهرها بیاندیشیم تا صبح برای یک فعالیت جدید، شهر آماده باشد.

وی اضافه کرد : برای رسیدگی به شهرستان ما نیاز به یک نظام مطالعه جامع در مورد وضع موجود در ری را داریم که پس از آن پیگیری های صحیح صورت گیرد. لذا ما در شورای شهرستان نیاز به یک بانک اطلاعاتی همراه با مشاور داریم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری به ضرورت ایجاد این اطلاعات تاکید داشت و اذعان کرد : بنده بعنوان عضو شورای شهرستان شاید اطلاع دقیقی از یک روستای کوچک در بخش های مختلف بجز منطقه خودم نداشته باشم. چون وسعت ری زیاد هست و این شهرستان دارای ۵ بخش است.

 وی به عمده مشکلات موجود در حوزه محیط زیست اشاره کرد و سپس تمامی معضلات را اعم از کارخانه سیمان، پسماندها، ماندابها ، ترافیک، آلودگی هوا و از بین رفتن زمین های کشاورزی و... تک به تک برشمرد و گفت: باید عواملی را که از استان به این شهرستان تحمیل شده است توجه داشته باشیم چون همین ها باعث رکود آنچنانی این منطقه شده اند.

زند کریمخانی اضافه کرد: در مسیر جاده قدیم قم اگر از ساعت ۱۰ الی ۱۱ شب تردد کنید شاهد خواهید بود که شیرابه ماشینهای حمل زباله که از تهران به این منطقه می آیند چگونه شیرابه های زباله آن کاملاً در مسیر رد می اندازد. حتی شهرداری تهران از ماشین های مناسب برای حمل زباله ها استفاده نمی کند چنانچه که در هنگام بارندگی با یک نم باران به علت لغزندگی جاده ما شاهد تصادفات زیادی هستیم.

نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری خاطر نشان کرد : البته که این مشکلات کوچک شهر هست که با یک نامه نگاری از شوراها می‌تواند حل و فصل شود.

وی با تاکید بر اینکه شهرری که مانند یک شهر از تهران محسوب می شود ولی انگار از استان طرد شده است، اشاره کرد: مالیات یک سازمان تامین اجتماعی شهر حسن آباد که بخشی از کهریزک هم پوشش میدهد ماهیانه ۱۷ میلیارد تومان هست که از برخی استان های ما نیز بیشتر است.

زند کریمخانی ادامه داد: آیا با این درآمد، این سازمان به شهرستان ما نیز خدمات راضی کننده ای را ارائه می دهد؟ آیا ما هنوز درگیر مشکل ساخت و تجهیز بیمارستان نیستیم؟

 نایب رئیس شورای اسلامی شهرستان ری در پایان متذکر شد: با تنظیم یک کتابچه که حاوی و معضلات، مشکلات و پیشنهادات می‌باشد، می‌توانیم از سلایق و نظرات گوناگون روسای تازه به منصب رسیده جلوگیری کنیم و برنامه های نظامند خود را بر کارهای سلیقه ای مدیران حاکم کنیم.

گفتنی است: بیست و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان ری به ریاست حسن خلیل آبادی با موضوع بررسی نحوه تدوین برنامه جامع نظام خدمات رسانی و شناخت وضع موجود و برنامه ریزی مناسب جهت توسعه شهرستان ری در جمع اعضای شورای شهرستان بحث و بررسی شد./#

ارسال نظرات