دکتر جلال‌زاده در نشست بصیرتی و هم اندیشی بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه گفت: جمهوری اسلامی محصولی از محصولات انقلاب اسلامی است و ما باید زوایای انقلاب اسلامی و ولایت را در جمهوری اسلامی بشناسیم.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۸۲
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج، دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید در نشست بصیرتی و هم اندیشی  بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساوه، ابتدا به نظریه فوکویاما در خصوص پایان تاریخ و برگشت و عدول نامبرده از گفته ها و نظرات خویش بعد از سال‌ها اشاره نمود. ایشان نقد مکتب‌های سیاسی و اقتصادی و اجتماعی لیبرال دموکراسی غرب توسط تئوری پردازان و اندیشمندان خودشان در جهت ترمیم و حفظ تمدن لیبرالیسم در جهان غرب را یادآوری نمود و اینکه آنان به این نتیجه رسیده‌اند که تمدن لیبرال دموکراسی می‌تواند همه تمدن‌ها را بپوشاند الا تمدن اسلامی را.

 لیبرال دموکراسی به بلوغی رسیده و به یک خود ترمیمی رسیده و این مکتب سال‌هاست از این ابزار برای اصلاح خودش استفاده می‌کند. و حتی آنها در آخرین نظریه‌های خویش در خصوص عدالت و تبعیض به این رسیده‌اند که این شکاف را پر کنند و همه تلاش‌های آنها بر این استوار است که این تمدن  را حفظ کنند و انسان را به این سو ببرند.

دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه مقدمه فوق تصریح کرد: مکتب لیبرالیسم در مقابل اسلام است. انقلاب اسلامی این سدها را شکست و به بشریت و ادیان الهی خدمت کرد. به طوریکه حتی کشیش آمریکایی اظهار می‌نماید انقلاب اسلامی در  ایران به کلیسا هم عزت بخشیده است. لذا تمدن اسلامی می‌تواند جامعه امروز را اداره کند.

جلال زاده بیان داشت: جمهوری اسلامی محصولی از محصولات انقلاب اسلامی است. ما باید زوایای انقلاب اسلامی و ولایت را در جمهوری اسلامی بشناسیم، باید آفات را شناسایی کرد. ایشان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت ، انقلاب اسلامی کم کارترین انقلاب ها در حوزه فکری بوده است ، ما چقدر در خصوص بین المللی شدن آموزه‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده ایم.

 ایشان تاکید نمود: بسیج امام جامعه است و بسیج اساتید امام اقشار بسیج است. پیشقراول جامعه، بسیج اساتید است. آیا ما پیش ران بوده‌ایم؟ چقدر در باروری اندیشه‌های امام(ره) و اندیشه‌های انقلاب اسلامی تلاش کرده‌ایم. دبیر شورای راهبردی سازمان بسیج اساتید با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه بیان داشتند: تئوری و نظریه اقتصادی جمهوری اسلامی را چه کسانی جز اساتید باید ارائه دهند. ما باید آنقدر تلاش کنیم  تا روزی برسد که زبان علم دنیا ، زبان فارسی باشد . ما باید به نظریه و تئوری پایدار برسیم و این رسالت بر عهده بسیج اساتید می باشد.

لذا اگر لیبرال‌ها به خود ترمیمی رسیده‌اند . برای تحقق تمدن اسلامی ما باید به ترمیم شکاف‌ها بپردازیم. در چهل سالگی انقلاب اسلامی در بازخوانی ماموریت‌ها تجدبد نظر کنیم و همه در رفع مشکلات شهرها و کشور دخالت کنیم. در حوزه فنی پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم درحوزه علوم انسانی مشکل داریم.  تمدن‌ها در حوزه علوم انسانی شکل می‌گیرند. در دهه پنجم انقلاب اسلامی  باید به سمت حل مشکلات برویم و ارزش‌های انقلاب را باز تولید کنیم.

ارسال نظرات