سردار حزنی افزود: 786 میلیارد و 160میلیون ریال اعتبار ، برای 9500 پروژه در نقاط محروم استان ایلام هزینه شده است که از این مقدار اعتبار تاکنون 540 میلیارد ریال آن پرداخت شده و بیشتر هزینه ها نیز برای اجرای طرح های کوچک در مناطق روستایی است.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۶۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار حزنی ، دبیر قرارگاه محرمیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، در افتتاحیه پروژه های  محرومیت زدایی استان ایلام، گفت: سپاه پاسداران به عنوان نهادی ارزشی خود را مسئول خدمت به مردم می داند و در این راه رفع نیازهای افراد محروم جامعه را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی، بیان کرد: سپاه پاسداران پس از پایان جنگ تحمیلی ، در زمینه های مختلف به کمک دولتمردان آمد و با امکانات خود در حوزه محرومیت زدایی از مناطق دورافتاده و نیازمند اقدامات اساسی انجام داد و امروز محرومیت زدایی یکی از اهداف اساسی سپاه است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه، اظهار کرد: یکی از استان هایی که در طول دوران دفاع مقدس مورد تهاجم دشمن قرار گرفت ، استان ایلام بود که در اثر حملات دشمن بسیاری از زیرساخت های آن نابود شد ولی با ایستادگی مردم و رشادت های رزمندگان ، یک وجب از خاک کشورمان به دست دشمن نیفتاد .

سردار حزنی افزود: 786 میلیارد و 160میلیون ریال اعتبار ، برای 9500 پروژه در نقاط محروم استان ایلام هزینه شده است که از این مقدار اعتبار تاکنون 540 میلیارد ریال آن پرداخت شده و بیشتر هزینه ها نیز برای اجرای طرح های کوچک در مناطق روستایی است.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: با بررسی های انجام گرفته 75 تا 80 درصد طرح های کوچک و زودبازده دارای توان اقتصادی و سودآوری بالایی هستند.

سردار حزنی تاکید کرد: باید در روند اجرای طرح ها و پروژه ها از نیروی کارآمد بومی استفاده شود و پروژه های اشتغالزای به دست مردم بومی هر منطقه اداره شود.

وی افزود: باید فهرستی از نیازها و اولیت های  استان از جمله تامین آب، برق، گاز روستایی، جهیزیه جوانان، امنیت غذایی و افزایش کیفیت محصولات کشاورزی، احداث پل و راه،  تهیه و به نمایندگان مجلس جهت ارائه در جلسه کمیسیون تلفیق داده شود.

دبیر قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ، اظهار کرد: سال آینده با همکاری کمیته امداد بخشی از زکات جمع آوری شده با هدف محرومیت زدایی به اجرای طرح های مهم و اولویت دار چون تامین آب و اشتغال و نیز پروژه های اشتغالزای زودبازده اختصاص می یابد

سردار حزنی عنوان کرد: بهتر است برخی از هزینه های اضافی و غیرضروری حذف و اعتبارات آنها صرف کارهای عمرانی، محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال شود.

دبیرقرارگاه محرومیت زدایی سپاه ، افزود:  با بودجه ثابت کمیسیون تلفیق، هزینه های تخصیصی سپاه و همکاری دولت در تخصیص اعتبارات می توان  بخش هایی از محرومیت موجود در استان ایلام رابر طرف کرد.

 

 

ارسال نظرات