خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: کاهش ورودی جامعه معلولین می تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و پیشگیری از حوادثی چون تصادفات صورت گیرد.
کد خبر: ۹۰۸۶۵۲۱
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در استان صبح امروز  در دیدار مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: برنامه ریزی و سیاست گذاری به سمت کاهش ورودی جامعه معلولان باشد.

 

 وی عنوان داشت: کاهش ورودی جامعه معلولین می تواند از طریق توجه به مباحث ژنتیکی و پیشگیری از حوادثی چون تصادفات صورت گیرد.

 

عبادی افزود: خدمت رسانی به نوع بشر عبادت محسوب می شود ولی خدمت به جامعه معلولین از جهت مسکن، اشتغال ازدواج به واسطه نیاز بیشتر آنان از ارزش بالاتر و والاتری برخوردار است.

 

 وی خاطرنشان کرد: همه انسان های سالم از منظر روحی نیز به صورت فطری علاقمند به کمک، خدمت و گره گشایی از افراد دارای ضعف جسمی چون کودکان، بیماران و معلولین هستند.

 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: همه ابعاد وجودی انسان در جسم او خلاصه نمی شود و از این منظر نقص جسمی خللی به کرامت و حرمت انسانی وارد نمی کند.

 

وی بیان داشت: اگر به هر دلیلی در سلامت انسان  خلل و نقصی حاصل شود، خداوند آن را جبران کرده و درهای دیگری از استعداد و توانمندی را به روی فرد می گشاید.

 

عبادی عنوان داشت: بالاتر از بعد جسمی، ابعاد روحی و اخلاقی انسان است که نسبت به توانمندی و پرورش آن نیز باید اهتمام جدی داشته باشیم.

 

 وی اضافه کرد: وقتی در مکانی چون مهد کودک فعالیت می کنیم باید نگاه مان به کودکان چون یک امانت ارزشمند و جهانی پر از توان ناشناخته باشد.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها