فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان دولت آباد در دانشگاه آزاد اسلامی دولت آباد؛
شفیعی گفت: هرجا که کار دولت و نظام گره خورده است تصمیم و تفکر بسیجی راهگشا بوده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۷۷
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳

به گزارش سرویس اساتید خبرگزاری بسیج  و به نقل از خبرنگار خبرگزاری آنا از دولت‌آباد، سرهنگ محمد شفیعی فرمانده سپاه ناحیه برخوار در سلسله نشست‌های بصیرت افزایی کارکنان و اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج گفت: بسیج نیروی کارآمد انقلابی است که در همهٔ صحنه‌ها حضور دارد. خصوصاً صحنه‌ها و کارهایی که دیگران نمی‌توانند آن را حل کنند. نگاه راهبردی امام راحل قبل از جنگ نیز مبین این مسئله است. ده ماه قبل از جنگ به فرمان امام بسیج تشکیل شد که نقش بسیار مشهودی در جنگ داشت.

فرمانده سپاه ناحیه برخوار با بیان شرارت دشمنان و بدخواهان در وارونه جلوه دادن حقیقت افزود: امروز دشمن نقش بسیج را به دلیل ایجاد تفرقه و شکاف وارونه جلوه می‌دهد. بسیج در محرومیت‌زدایی و کارهای جهادی همیشه پیش‌قدم بوده و تلاش‌های زیادی در این راستا انجام داده است.

وی  ادامه داد: هرجا که کار دولت و نظام گره خورده است تصمیم و تفکر بسیجی راهگشا بوده است. البته بسیجی بودن به صرف داشتن یک کارت نیست بلکه نگاه و تفکر بسیجی ملاک و مهم است.

شفیعی افزود: بسیج مدرسه عشق، میقات پابرهنگان، شجره طیبه، مکتب شاهدان، لشکر مخلص خدا، این‌ها تعابیر بلندی است که امام راحل و رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج داشته‌اند. حضرت امام فرمودند من افتخار می‌کنم یک بسیجی هستم و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند بسیج مانند افسانه‌ها است.

فرمانده سپاه ناحیه برخوار گفت: دشمن به این نتیجه رسیده است که با توجه به قدرت نظامی ایران جنگ سخت برایشان مثمر ثمر نیست. به همین خاطر به جنگ نرم ورود کرده‌اند. جنگ نرم به‌راحتی می‌تواند امنیت ملی یک کشور را به خطر اندازد. دشمن اتاق فکر و میزهایی در رابطه با ایران ایجاد کرده و از طریق جنگ نرم درصدد ضربه به جمهوری اسلامی است.

وی افزود: یکی از مباحث مهم جنگ نرم نفوذ است. جاسوس یک فرد نفوذی است که به انتقال اطلاعات اقدام می‌کند، و البته خطر نفوذ فردی یا همان جاسوس به‌ مراتب کمتر از نفوذ جریانی است. در تصمیم‌گیری‌ها و مسائل حساس یک نفوذی تصمیم‌ها را جوری هدایت می‌کند که موردنظر دشمن است.

وی شفیعی ادامه داد: راهبردهای دشمن در تقابل با جمهوری اسلامی به سه شکل پیاده می‌شود. راهبرد دکترین مهار یعنی جمهوری اسلامی به هر شکل ممکن باید مهار شود. نبرد رسانه‌ای که از طریق سست کردن اعتقادات جوانان، ترویج غرب‌گرایی، اختلافات قومی و مذهبی و شکاف بین مردم و حاکمیت اعمال می‌شود و ساماندهی نافرمانی‌های مدنی که مردم عزیز باید در مقابل توطئه‌های دشمن باید بسیار هوشیار باشند.

 فرمانده سپاه ناحیه برخوار خطاب به دانشگاهیان افزود: دشمن برنامه وسیعی برای جذب نخبگان و مخترعان دارد. وظیفهٔ اساتید این است که به نخبگان اهمیت دهند و از نبوغ و هوش سرشار جوانان ایرانی باید در مملکت بهره‌برداری شود. به جوانان اهمیت فراوان بدهید که بهترین مکان دانشگاه‌ها هستند. نباید بگذاریم جوانان نخبه از مملکت بروند و این وظیفه شما اساتید محترم است.

محمد باقری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دولت‌آباد نیز با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت پذیرفته در واحد دولت‌آباد اظهار امیدواری کرد با همت و تلاش کارکنان و حمایت‌های مسئولین شاهد موفقیت‌های بیش‌ازپیش این دانشگاه در سطح استان باشیم.

 

ارسال نظرات