خبرهای داغ:
بهنام حسن زاده
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت:پیام‌رسان‌های داخلی ضعیف هستند و این ضعف به دلیل ضعف در بخش خصوصی است و یا اگر نگوییم ضعیف است، مایل نیستند به این بخش ورود کنند.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۷۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان؛ دبیر شورای عالی فضای مجازی عصر امروز در حاشیه در اولین گردهمایی فعالان فضای مجازی بسیج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیجیان نیروی جوان، دارای آرمان مشخصی و به فکر کشور هستند، اظهار کرد: امیدواریم بتوانیم برای اهداف ملی از این قشر پرتوان و پرجمعیت به نحو خوبی استفاده کنیم.

ابوالحسن فیروزآبادی گفت: پیام‌رسان‌های داخلی ضعیف هستند و این ضعف به دلیل ضعف در بخش خصوصی است و یا اگر نگوییم ضعیف است، مایل نیستند به این بخش ورود پیدا با سرمایه‌گذاری سنگین فعالیتی کنند.

وی با اشاره به اینکه معتقد هستیم این حوزه‌ها، مشابه فولاد و پتروشیمی که به کشور آمد، دولت ورود داشت و کمک فراوانی کرد، در این حوزه هم باید ورد کند، بیان کرد: دولت ما به دلیل نفتی بودن پرقدرت است و باید حمایت بیشتری و شرایطی را فراهم کند که ما بتوانیم پلتفرم‌های ملی را ایجاد کنیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی ادامه داد: در فرصت اول پلتفرم پیام‌رسان و بعدازآن پلتفرم‌های اطلاعاتی و جست‌وجویی را بتوانیم با حمایت دولت ایجاد کنیم.

وی بابیان اینکه شورای عالی فضای مجازی یک مصوبه حمایتی را مطرح کرد که روال صدور مجوز را برای این پیام‌رسان‌ها تسهیل کردیم، تصریح کرد: متأسفانه این مصوبه اجرانشده و قسمتی از آن به زمین‌مانده است که بعد از صدور مجوز برای آن تسهیلاتی اندیشه شده بود که یکی از آن‌ها اتصال به شبکه بود.

فیروزآبادی اضافه کرد: دو پیام‌رسان سروش و گپ از میان پیام‌رسان‌های داخلی انتخاب‌شده است که به شبکه متصل شود که همین اتصال، باعث افزایش سرعت و قدرت خواهد شد.
وی با اشاره به فازهای حمایتی دیگر مانند در اختیار قرار دادن سخت‌افزار، گفت: باید بیش از این‌ها حمایت صورت بگیرد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با تأکید بر اینکه دستور دادیم که تا آخر آذرماه دوپوسته تلگرام کاملاً قطع شوند، خاطرنشان کرد: اینترنت این دو نرم‌افزار را قطع می‌کنیم که مستقل از تلگرام کار کنند و قول دادند که آماده شوند.

وی با اشاره به اینکه هیچ اعتقادی ندارم که هاتگرام و تلگرام طلایی باعث عدم رشد پیام‌رسان‌های داخلی شده است، ادامه داد: متأسفانه پیام‌رسان‌ها داخلی ظرفیت پوشش جمعیتی کل کشور را ندارند و در این مدت فیلتر تلگرام، سکوهای دیگر ارتباطی را ایجاد کردیم.

وی بیان کرد: از پیام‌رسان‌های داخلی حمایت کردیم که این پیام‌رسان‌ها راه بیافتند و بروند سراغ بخش خصوصی که این نرم‌افزارها صدها میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

فیروزآبادی با تأکید بر اینکه اگر افرادی در این انتظار بودند که پنج میلیارد کمک ما پیام‌رسان را کاملاً ایجاد کند کاملاً در اشتباه هستند، گفت: پیان رسان‌های داخلی برای رشد، پیشرفت و اثرگذاری باید سراغ بخش خصوصی بروند.

ارسال نظرات