توسط معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی؛

کتاب «برای اینکه بیایی» منتشر شد

کتاب «برای اینکه بیایی» یکصد و بیست و هشتمین شماره از مجموعه کتاب‌های رهنما است که با محوریت بررسی خصوصیات منتظران واقعی از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و منتشر شد.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۶۶
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی به نقل از آستان نیوز؛ اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی در راستای پاسخ‌گویی به سوالاتی همچون «به عنوان شیعه‌ی منتظر چه وظایفی دارید؟ «زندگی شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد که مورد پسند و رضایت امام زمان (عج) باشد؟»، «به جز نماز و روزه و انجام واجبات دینی، وظایف خاصی در عصر غیبت داریم؟ آن‌ها کدام است؟»، «آیا دوران غیبت، دوران بلاتکلیفی مومنان است، یا تکالیفی بر عهده دارند و مسئول‌اند؟»، «آیا انتظار، تنها امید و آرزو نسبت به آینده روشن است، یا منتظران باید زمینه‌سازی کنند و در حد توان در اصلاح و مبارزه با مفاسد بکوشند؟» و... مطالبی را در قالب کتاب «برای اینکه بیایی» به رشته تحریر در آورده است.

این اثر با قلم توانای جواد محدثی، به کوشش محمد حسین‌پور امینی و به سفارش معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در شمارگان ۵ هزار چاپ، منشر و در اختیار علاقه‌مندان گذاشته شد.

نویسنده کتاب «برای اینکه بیایی» با بیان مباحثی همچون امید به آینده و انتظار فرج، شناخت حجت خدا، دعا برای ظهور، عهد و میثاق با امام عصر (عج)، صبر بر فراق و حفظ ایمان، تمهید و زمینه‌سازی، صلاح و فسادستیزی، آماده جهاد و شهادت، بینش و بصیرت، تربیت فرزندان ولایی، تقوی، عامل پیوند و دیدار، یاد امام عصر (عج)، احساس حضور در محضر امام، شبیه یاران امام، جمعه، دعا و انتظار و .. مطالبی را پیرامون وظایف شیعه در عصر غیبت ارائه داده است.

در بخشی از این کتاب آمده است: عصر انتظار، دوره تعطیلی تکالیف و رهایی از بار مسئولیت‌های فردی و اجتماعی نیست. منتظر باید سبک زندگی امام زمان پسند داشته باشد و با اخلاق و رفتارش خود را برای حضور امام زمان (عج) و ظهور آماده سازد و فرزندان خود را نیز با همین فرهنگ تربیت کند.

کتاب «برای اینکه بیایی» از سوی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی در مراسم فرهنگی و کیوسک‌های اطلاع‌رسانی فرهنگی حرم مطهر رضوی در اختیار زائران امام مهربانی‌ها گذاشته می‌شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار