خبرهای داغ:
پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در حالی به کار خود پایان داد که مقاومت را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته بود؛ اما اختتامیه این جشنواره ارزشی که نقش مهمی در انتقال فرهنگ پایداری به نسل‌های آینده را دارد نباید هیچ گاه پایان یابد.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۴۹
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در اصفهان به کار خود پایان داد، جشنواره‌ای که با فیلم‌های ارزشی هدف‌های زیادی در عرصه تفهیم مقاومت در ابعاد مختلف بود.

اصفهان نیز از آن بی‌بهره نماند و قرار شده زندگی‌نامه ۲ شهید توسط حوزه هنری اصفهان به فیلم تبدیل شود و این خروجی جشنواره برای اصفهان برگ برنده‌ای در کارنامه ارزشی و مقاومتی این شهر دارد.

اصفهان شهر شهید پرور است و برگزاری این جشنواره در اصفهان را باید به فال نیک گرفت. پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با اکران ۴۵ فیلم بلند، داستانی و کوتاه مقاومت را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشت.

محمد طباطبایی مدیر انجمن سینمای جوان اصفهان درمورد برگزاری این جشنواره در اصفهان گفت: جشنواره مقاومت یک جشنواره‌ی کاملا حرفه‌ای است که در حوزه فیلم‌های دفاع مقدس و فیلم‌هایی بر مبنای پایداری و مقاومت برگزار می‌شود، این جشنواره در کنار جشنواره فیلم عمار و جشنواره فیلم کوتاه تهران که به صورت همزمان در اصفهان برگزار می‌شوند می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را بازکند برای فیلمسازانی که به دنبال به روز کردن اطلاعات سینمایی خود هستند.

وی افزود: حضور هر جشنواره دراصفهان سبب تمرکز زدایی از پایتخت می‌شود و افرادی که علاقه‌مند هستند فیلم‌ها را ببینند و از آن استفاده کنند می‌توانند این فیلم‌ها را مشاهده کنند. اصفهان دومین شهر از نظر آموزش سینما در کشور است و بیشترین دانشجوی سینما را دارد و هر جشنواره‌ی فیلمی که در این شهر برگزار شود با استقبال روبرو می‌شود.

پیشقدم بودن اصفهانی‌ها در جنگ یکی از عامل برگزاری جشنواره مقاومت در اصفهان

نادر طالب زاده استاد و مستندساز کشور در مورد اینکه جشنواره مقاومت در اصفهان برگزار شد گفت: چه شد که ما جشنواره مقاومت را همزمان با تهران در اصفهان برگزار کردیم دلایلی دارد که یکی از آن‌ها این است که در جنگ تحمیلی اصفهانی‌ها در بیشتر عملیات‌ها پیشقدم بودند، بسیاری از عملیات‌ها را ما آغاز کرده و در پیروزی عملیات‌ها نقش موثری داشتیم.

وی افزود: دشمن هنگامی که در عرصه جنگ پیروز نباشد، به دنبال طراحی‌هایی است که ما را به سخت‌ترین وضع ممکن بیندازد و با برخی عوامل داخلی خود، وارد زمینه‌های مختلف ازجمله اقتصادی می‌شود.

وی بیان کرد: فیلم‌سازان و هنرمندان جوان باید عادت به نقد کردن داشته باشند و بدانند که مقاومت فقط مربوط به بیرون از مرز‌های جغرافیایی نیست که برای مثال می‌توان به نقد وضعیت آب اصفهان و شرایط اقتصادی مردم پرداخت.

مهدی احمدی فر رئیس حوزه هنری اصفهان در این باره گفت: مردم استان اصفهان در دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در همه عملیات‌ها به عنوان عاملان اصلی و پیش قدم در جبهه جنگ حضور و در پیروزی‌ها سهم اساسی داشتند.

وی افزود: فرهنگ مقاومت در ادبیات کهن و دینی ما وجود دارد و خوشبختانه بعد از انقلاب این فرهنگ پایداری به کشور‌های دیگر رسیده است و تمام این حرکات موجب شده که فرهنگ پایداری شکل دیگری به خود بگیرد و در ادبیات جهان نیز حجم مرثیه سرایی‌ها کم نبوده است.

پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت به کار خود پایان داد با آثاری که مقاومت را در ابعاد مختلف به نمایش گذاشته بود؛ اما اختتامیه این جشنواره ارزشی که نقش مهمی در انتقال فرهنگ پایداری به نسل‌های آینده را دارد نباید هیچ گاه پایان یابد باید جریان داشته باشد، با قدرت به کار خود ادامه دهد.

جشنواره‌ای که برای ساخت مستند‌های آن الگو‌ها و شهدایی داریم که بار‌ها می‌توان از زندگی آن‌ها فیلم ساخت، فیلم‌هایی واقعی، فیلم‌هایی که بیانگر ارزش‌های و فرهنگ یک ملت است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها