قاری بین المللی گفت: تا همین سال گذشته یک درصد بودجه برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته می شد که متأسفانه دولت اخیر همین اعتبار اندک را هم حذف کرده است.
کد خبر: ۹۰۸۶۴۱۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۰

دولت بودجه یک درصدی قرآن را حذف کردبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، حامد علیزاده قاری ایرانی و فارغ التحصیل رشته فلسفه دانشگاه حکیم سبزواری اظهار داشت: بهترین عمل برای تمسک جستن به پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت، تلاوت قرآن ، برگزاری و شرکت در محافل قرآنی و عمل به آیات آن است.

این قاری بین المللی با بیان اینکه قاری قرآن باید الگوی دیگران باشد، افزود: یک قاری علاوه بر ویژگی های فنی و صوت و لحن و تلاوت خوب و کسب جایگاهی برای خود باید رفتار قرآنی و مردمی داشته باشد و نشان دهد که واقعا یک عامل به قرآن است تا مردم و جوانان بتوانند به وی اقتدا کنند.

دولت بودجه یک درصدی قرآن را حذف کرد

نفر برتر پنجاه و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم مالزی درباره سطح قاریان ایرانی در مقایسه با قاریان دیگر کشورها عنوان کرد: با توجه به اینکه در ایام ماه مبارک رمضان در کنار قاریان مصری به کشورهای مختلف سفر می کنیم، همه به ویژه خود مصری ها اذعان دارند که تلاوت قرآن در ایران پیشرفت زیادی داشته که به نظر بنده این مهم مدیون انقلاب اسلامی است.

وی گفت: همه قاریان بین المللی که در جمهوری اسلامی ایران ظهور کرده اند مربوط به دوران بعد از انقلاب هستند و در چهل سالی که از این انقلاب گذشته، تلاوت سطح خیلی خوبی پیدا کرده است.

علیزاده ادامه داد: در سال های اخیر قاریان ایرانی در هر مسابقه بین المللی در رشته حفظ و قرائت شرکت کرده اند، از نفرات برتر بوده اند که نشان از قرآنی بودن انقلاب ما دارد.

این قاری قرآن تأکید کرد: برای حضور مردم در محافل قرآنی باید اطلاع رسانی و تبلیغات قرآنی خوبی داشته باشیم که این به متولیان امر بر می گردد.

دولت بودجه یک درصدی قرآن را حذف کرد

وی درباره بودجه تخصیصی دولت برای فعالیت های قرآنی تصریح کرد: تا همین سال گذشته یک درصد بودجه برای فعالیت های قرآنی در نظر گرفته می شد که متأسفانه دولت اخیر همین اعتبار اندک را هم حذف کرده است.

علیزاده با بیان اینکه عملا می بینیم در 6 ماهه اخیر قرآن در مضیقه خیلی سختی قرار گرفته است، ابراز کرد: به دلیل کمبود اعتبارات قرآنی، محافل انس با قرآن هم در حال برچیده شدن است و مردم  کمتر جایگاهی را برای تلاوت های قرآن پیدا می کنند، چون مسؤولان کمترین اهمیت را به این موضوع نمی دهند.

وی افزود: در صورتی که جلسات منسجم و قدرتمند در شهرستان ها برگزار شود، شاهد تربیت قاریان بسیار خوبی در مناطق مختلف کشور خواهیم بود.

 انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها