تیمی از دیارکریمان توانست جایزه نفر اول رویداد تولید محتوای بسیج را به دست آورد برای آشنایی با این تیم که البومی از جوایز ملی و جهانی دارد با ما همراه باشید.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۹۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛خیلی از ما‌ها وقتی نام کارتون یا به قول جدیدتر انیمیشن یا پویانمایی را میشنویم یاد دوران کودکی و سریال‌هایی مانند تام و جری یا فوتبالیست‌ها می‌افتیم. برای نسل جدید‌تر نیز اسامی مانند والت دیزنی یا پیکسار مصداق کارتون است. ولی شاید کمتر کسی است که بداند ایران مهد انیمیشن دنیا است و سوفالینه معروف شهر سوخته و نقش بز آن را میتوان از اولین انیمیشن‌های دنیا دانست.

اما  "دنیای انیمیشن در عین جذابیت بسیار سخت، زمان بر و تخصصی است" این جمله را محمدعلی اسدی می‌گوید.
مردانی با قلب‌هایی از انیمیشن
محمدعلی اسدی در شهر خانوک بدنیا آمده و ۱۲ سال است که در حوزه انیمیشن دو بعدی دیجیتال در حال فعالیت می‌باشد. استودیو خط سرخ محل فعالیت این هنرمند کرمانی است که اخیرا گروهشان توانست رتبه اول نخستین رویداد تولید محتوای بسیج را بدست آورد.

برای دیدن پویانمایی آن‌ها به اسم “ایالات متحده غرق شده” باید دو دقیقه وقت بگذارید، اما این کار هنری که با تکنیک پیپر دیجیتال ارائه شده است تنها در مدت ۴۸ ساعت کار بدون وقفه از ایده تا نسخه نهایی ساخته شد.

البته این اولین جایزه این هنرمند جوان و حسن اسدی یار و سرپرست بخش انیمیت استودیو خط سرخ نیست. انیمیشن “روز از نو” علاوه بر کسب رتبه برتر در بخش طراحی جشنواره رضوی در جشنواره نیوجرسی آمریکا، خنیای یونان و میلان ایتالیا نیز خوش درخشیده است.

دردسر‌های خودسرانه، مردی که قلب داشت، با اجازه خدا، سر عروج، بیوتروریزم، نگاه، خط پایان، وعده صادق، نابودی داعش، یمن و ده‌ها انیمیشن و آرم استیشن دیگر از کار‌های این جوانان هنرمند کرمانی است.

البته به گفته اسدی کرمانی‌ها بی سر و صدا سالانه در حداقل ۳۰۰ دقیقه انیمیشن با کیفیت‌های ملی و بین المللی تولید می‌کنند. استودیو‌های انیمیشن سازی مانند فراسوی ابعاد که بسیار موفق عمل کرده اند از این نمونه اند.

وقتی پای صحبت‌های محمدعلی می‌نشینی دوست داری ساعت‌ها حرف بزند و تو گوش بدهی. جوان کارآفرینی که تاکید میکند: انیمیشن یک کار تیمی است و باید روحیه کار گروهی در انیمیشن سازی داشته باشی.

وی میگوید باید دیوانه انیمیشن باشی تا بتوانی در این عرصه موفق باشی، اما در ادامه تشریح می‌کند: در ایران دنیای انیمیشن دنیای ناشناخته هاست چه در بخش تولید و چه در بخش بازار آن ساز و کار درستی تعریف نشده است.

اسدی به کسانی که می‌خواهند انیمیشن ساز شوند توصیه می‌کند: اگر می‌خواهید موفق شوید باید صبور باشید و به دنبال آموزش و ارتقا سطح توانمندی‌های و سخت کار کردن باشید.

این انیمیشن ساز با اشاره به جمله‌ای از ریچارد ویلیامز که میگوید اگر میخواهید کار کنید به دنیای انیمیشن خوش آمدید، تصریح میکند: اگر کسی ذوق هنری داشته باشد میتواند بیاید آموزش ببیند و حرفه‌ای شود.

اسدی با بیان اینکه نسل قبلی انیمیشن ساز‌ها با کار و تجربه خودشان به موفقیت رسیده اند ابراز داشت: نسل جدید باید فرآیند تولید را علمی دنبال کند تا دچار تکرار تجربه‌های ناموفق و اتلاف زمان نشوند.

وی با تجلیل از رویداد تولید محتوای بسیج، درخواست دارد: ما امروز به یک حرکت گسترده آموزشی بصورت منظم ومداوم توسط نهاد‌هایی مثل بسیج داریم تا تعداد زیادی از افراد علاقمند وارد حوزه پویانمایی شده وموفقیت‌ها تداوم و گسترش یابد.

به نظر می‌رسد هنر پویانمایی باردیگر به مهد خود بازگشته است، ولی این بازگشت نیاز به حمایت مسئولین و برنامه ریزی صحیح دارد. به امید موفقیت تیم‌های پویانمایی دیار کریمان.
ارسال نظرات