خبرهای داغ:
هفته بسیج که فرا می‌رسد، بهانه‌ای فراهم می‌شود تا کتاب شکوه و معرفت بسیجیان ورق بخورد و مرام پویا و جاودانه آنان که منبعث از آموزه‌های عاشورست، بازخوانی شود.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۶۰
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۷

وظیفه بسیج این است که پشت خیمه انقلاب به دنبال اهداف حسین زمان برودگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو - محدثه ایزدی؛* مهم‌ترین مناسبت آذرماه در هر سال، فرا رسیدن ایام ماندگار «هفته بسیج» می‌باشد. سازمانی که مظهر عشق و کرامت است.

اصولا تکریم و تحسین بسیج به عنوان بزرگ‌ترین نهاد موثر در راهبرد بازدارندگی جمهوری اسلامی و نیز بسیجیان به عنوان جان برکفان پاکباخته وفادار به نظام مقدس اسلامی، ضرورتی است که همه دلسوزان به آن معترفند و می‌کوشند مقام و منزلت و دلاورمردی‌های این فرزندان پرصلابت و افتخارآفرین را گرامی بدارند و قدردان رشادت‌ها و فداکاری‌های آن‌ها باشند.

از این رو هفته بسیج که فرا می‌رسد، فرصت و بهانه‌ای فراهم می‌شود تا کتاب شکوه و معرفت بسیجیان ورق بخورد و مرام پویا و جاودانه آنان که منبعث ازآموزه‌های عاشور است، بازخوانی شود.

یادآوری دلاورمردی‌های این عصاره‌های تقوا که در سال‌های خون و خطر، محورمبارزات و حماسه آفرینی‌های ملت ایران در برابر نوکران استعمارو استکبار در دفاع مقدس هشت ساله بودند، حقیقتی است که آن بزرگ مردان به آن احتیاج ندارند بلکه این ما هستیم که در این پیچ تاریخی به آن آرمان‌ها محتاج هستیم.

به همین دلیل هرگاه هفته بسیج را ارج می‌گذاریم، از یک سو به خویش نهیب می‌زنیم که مبادا آن اسوه‌های پاکی را از یاد ببریم و از دیگر سو فرصت می‌یابیم تا بار دیگر در کلاس درس پایداری و ایستادگی بسیجیان بنشینیم و بیاموزیم از بردباری، ایثار، اندیشه و مقاومت این آیات الهی؛ کسانی که زمین ازحضورشان به آسمان فخر می‌فروشد. کسانی که این انقلاب مدیون گذشت و ایثارآن هاست. چنان که امام امت (ره) در وصف این لشگریان درصحیفه نور جلد ۲۱ می‌فرمایند:

«بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می‌دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان درگمنامی و بی نشانی گرفته اند.»

بدون شک سخنان گرانقدر این پیرمیکده عشق ماهیت اصلی بسیج را نمایان می‌کند و این مسیر را برای ما روشن‌تر می‌کند و این می‌شود که آرزوی امام امت این می‌شود که با بسیجیانش محشور شود.

به گفته امام خامنه‌ای (حفظ ا...) «امروزه نیروی مقاومت بسیج که مجموعه عظیمی در سازمان وسیعی که عمدتا از جوانان کشور است، باید این مسئولیت را بر دوش خود احساس کند که دست جوانان نوخاسته کشور را بگیرد. بسیج می‌تواند این نقش بزرگ را ایفا کند که برای استقرار معنویت در جامعه به عنوان ملجا و پناهگاه دل‌های باصفای جوانان را بگیرد.» وظیفه بسیج این است که پشت خیمه انقلاب به دنبال اهداف حسین زمان برود و سربلند به آینده مهدوی این انقلاب چشم بدوزد و حفظ بسیج به عنوان سرمایه عظیم و ارزشمند انقلاب اسلامی یک تکلیف است.

خلاصه کلام اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد، چشم طمع دشمنان و جهان خواران از آن دور خواهد گردید و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند.

*محدثه ایزدی، فعال دانشجویی دانشگاه شهید چمران اهواز
انتشار یادداشت‌های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط «خبرگزاری دانشجو» نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه‌ها و فعالین دانشجویی است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها