حجت الاسلام ابوالفضل رجبی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش:
حجت الاسلام ابوالفضل رجبی در اتاق اصناف شهرستان تفرش گفت:اخلاق خوش و رعایت حقوق مشتری واجب است ویادگیری فقه و احکام بازار برای کسبه همچون جهاد در راه خداست.
کد خبر: ۹۰۸۶۳۴۵
|
۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی از تفرش؛حجت الاسلام ابوالفضل رجبی در جمع بازاریان و کسبه در اتاق اصناف شهرستان تفرش گفت:اخلاق خوش و رعایت حقوق مشتری واجب است ویادگیری فقه و احکام بازار برای کسبه همچون جهاد در راه خداست.

وی با اشاره به تاکیدات حضرت علی (علیه السلام) بر ضرورت یادگیری فقه بازار از سوی تجار، تصریح کرد: امیرالمومنین (علیه السلام) در بازار حضور پیدا می کردند و تاکید داشتند که تجار ابتدا احکام و فقه تجارت را بیاموزند و سپس به کار و کسب بپردازند، تا مال حرام به زندگی آنها وارد نشود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تفرش گفت:حضرت علی (علیه السلام) در صورت مشاهده هرگونه تقلب و مخلوط کردن جنس خوب و بد، افراد متخلف را تعزیر می کردند.

رجبی با تاکید بر اهمیت و لزوم آگاهی اصناف از احکام مکاسب و فقه اسلامی در بخش معاملات عنوان کرد:‌ قانون مدنی پیشرفته ایران بر اساس احکام مکاسب و فقه معاملات اسلامی تدوین شده است و ما باید اسلام و فقه مخصوص فقه معاملات را بیشتر بشناسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات