خبرهای داغ:

روزشمار زندگی شهید آیت الله مدنی

در این فرصت به روز شمار زندگی آیت الله مدنی پرداخته‌ایم.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۹۰
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از ارومیه، آیت الله مدنی سال 1293 هجري شمسي در شهر دهخوارقان (آذر شهر) متولد شد عشق و ارادت پدرش به امير مؤمنان علي (ع) او را بر آن داشت تا براي فرزندش يكي از القاب آن حضرت يعني (اسدالله) را نام بگذارد

در سال 1297 مادر خود را از دست داد و تحت تربیت پدر بزرگوارشان آقا میر علی قرار گرفت.

در سال 1309 در سن شانزده سالگی از نعمت پدر محروم گردید.

در عنفوان جواني، به قصد كسب علم و كمال، به شهر مقدس قم عزيمت كرده؛ به رغم مشكلات فراوان شخصي ناشي از درگذشت پدر و استبداد عصر رضاخاني، با پشتكار وافر به تحصيل علوم ديني مشغول شد.

او در حوزه‌ي علميه‌ي قم پس از گذراندن مراحل مقدماتي، از محضر اساتيد بزرگ فقه و اصول و فلسفه بهره‌مند گرديد. مدتي پاي درس مرحوم آيت‌الله حجت كوه‌كمري (ره) و آيت‌الله سيد محمدتقي خوانساري (ره) حاضر شد و مدت چهار سال نيز در محضر امام خميني قدس‌سره حضور يافت و از دورس فلسفه و عرفان و اخلاق ايشان بهره‌مند گرديد.

در سال 1332به مکه مشرف شدند و از آنجا به نجف‌اشرف هجرت كرده؛ در حوزه‌ي علميه‌ي نجف‌اشرف در كنار تكميل تحصيلات عالي خويش، تدريس در سطوح مختلف را شروع كرده و به دستور مرحوم آيت‌الله حكيم (ره)، كرسي تدريس لمعه، رسايل، مكاسب و كفايه را به عهده گرفت و در اندك‌زمان، جزو اساتيد معروف حوزه‌ي علميه‌ي نجف‌اشرف به شمار آمد.

شهيد محراب در نجف‌اشرف در درس خارج مرحوم آيت‌الله سيدعبدالهادي شيرازي (ره) و مرحوم آيت‌الله حكيم (ره) و مرحوم آيت‌الله خوئي (ره) شركت كرده و از مراجع بزرگي از جمله آيت‌الله حكيم در نجف و آيت‌الله كوه‌كمري در قم و آيت‌الله خوانساري اجازه‌ي اجتهاد دريافت كرد.

سال 1331 بازگشت از نجف به زادگاهش و قیام علیه مفاسد اجتماعی این شهر.

در سال 1250 به فرمان امام خميني (قدس سره)، جهت تدريس علوم ديني به خرم آباد رفت و حوزه علميه كماليه (خرم آباد) به همت و تلاش ايشان تأسيس شد.

سال 1354 به نورآباد ممسنی تبعید گردید و مدت یازده ماه در آنجا  به سر برد.

سال 1356 به گنبد کاووس تبعید گردید (به مدت یازده ماه).

سال 1357 به بندر کنگان و در تابستان همان سال به مهاباد تبعید گردید.

سال 1358 از سوی امام (ره) به امامت جمعه و نماینده تام الاختیار ایشان در همدان منصوب گردیدند.

سال 1360 بیستم شهریور ماه با انفجار نارنجک منافقی کور دل در محراب نماز به شهادت رسید.

آرامگاه وی در جوار مرقد کریمه اهل بیت سلام الله علیها می باشد.

انتهای پیام

ارسال نظرات
آخرین اخبار