خبرهای داغ:
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مطرح کرد
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گفت: ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان و عشایر از مهمترین اولویت‌های کاری است.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۸۶
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، پیمان آرامون در جلسه بررسی مشکلات عشایر و روستاییان استان گفت: ارتقای سطح رفاه و معیشت روستاییان و عشایر جزو مهمترین اولویت‌های معاونت عمرانی استانداری است.

وی بر لزوم بهره‌مندی هرچه بیشتر روستاییان و عشایر استان از مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر تاکید کرد و افزود: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان باید با برنامه ریزی صحیح و اطلاع رسانی گسترده، جامعه روستایی و عشایری استان را با مزایای این بیمه آشنا و آنان را به عضویت در صندوق تشویق کنند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری ادامه داد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از جمعیت استان در روستا‌ها زندگی می‌کنند و با توجه به مشکلات معیشتی و اشتغال که در این مناطق وجود دارد، باید تمام تلاش خود را برای ایجاد رفاه و ارتقای معیشت ساکنان این مناطق بکار گیریم.

آرامون اضافه کرد: طرح بیمه مساکن روستایی، طرح ارائه تغذیه رایگان به دانش آموزان مناطق مرزی در استان، طرح گازرسانی به روستاها، اجرای طرح هادی روستایی و ... از جمله طرح‌های خوبی است که در راستای محرومیت زدایی مناطق روستایی و مرزی در استان انجام گرفته و تداوم دارد که لازم است با همکاری و همت تمامی دستگاه‌ها این قبیل اقدامات در استان که منجر به ارتقای سطح رفاه و افزایش امید به آینده در میان ساکنین مناطق روستایی و مرزی می‌شود بیشتر شود.

وی همچنین دستور داد کمیته‌ای فنی ذیل ستاد راهبردی بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در استان تشکیل شود که مسائل این حوزه را بصورت کارشناسی مورد بررسی قرار داده و برای تصمیم گیری به ستاد ارائه نماید.

انتهای پیام

ارسال نظرات