خبرهای داغ:
رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: ضعف اساسی ما در کشاورزی نبود آموزش های اساسی در تولید محصولات است.
کد خبر: ۹۰۸۶۲۷۵
|
۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ملک زاده در دوره آموزشی ملی پسته در بشرویه افزود: در بخش کشاورزی دچار یک عقب افتادگی تاریخی هستیم و نتوانستیم تغییراتی بدهیم و علیرغم جایگاه ویژه کشاورزی در کشور گاها کشاورز ما متاسفانه به نان شب محتاج است.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور با بیان اینکه متاسفانه بخش عظیمی از تولیدات خودمان را به آفات می دهیم گفت: بحران شدید آب و خشکسالی و آفات و امراض کشاورزان را دلسرد کرده است.

ملک زاده افزود: نبود بازار و عدم مدیریت صحیح برای فروش محصولات تولیدی کشاورزان  در کشور باعث شده تا زحمات آنان به هدر رفته و تمام سود آن به دلالان برسد.

وی گفت: کشاورز تا زمان فروش محصولات و بازگشت سرمایه اش متوجه سود یا زیان تولیدات خود نمی شود و با وجود نبود قیمت در زمینه محصولات کشاورزی در کشور ضربه بسیاری به کشاورزان وارد می شود.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور افزود:  بیش از ۸۰ درصد درآمد کشاورزان به جیب دلالان می رود و متاسفانه فاصله قیمتی بسیار بین زمین کشاورز تا سفره خانوار ها همه را بیچاره کرده است.

ملک زاده گفت: بخش عظیمی از مشکلات کشاورزی به علت نبود یک تشکل قوی و پایه گذار در برابر حق و حقوق کشاورزان است.

وی افزود:  بیش از 50 سال است که در کشور تمام صنف ها تشکل داشته است و نسبت به حق و حقوق خود دفاعیه دارند اما متاسفانه کشاورزان هنوز مدرک رسمی بر شغلشان ندارند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی کشور گفت: کشاورزان باید با  یک تشکل قوی از حقوق خود دفاع کنند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

ارسال نظرات
پر بیننده ها